תלונות קשות של הורים בגן סביון ברעננה מופנות כלפי העירייה, על מחסור בצוות עובדים קבוע וחוסר התייחסות מצד הגורמים הממונים.
1 צפייה בגלריה
גן סביון ברעננה. טענות קשות
גן סביון ברעננה. טענות קשות
גן סביון ברעננה. טענות קשות
(צילום: עדן מנדלוביץ)
הגן היה סגור במשך שבועיים לאור חשיפה לנשא קורונה וחזר לפעילות ביום חמישי בשבוע שעבר. במשך התקופה, הילדים נדרשו לשבת בבידוד בביתם.
"העירייה מפרסמת שמלווים את ילדי הגן, אך בפועל - שתיקה רועמת", כתב סב לילדה בגן. אמא נוספת כתבה: "35 ילדים ישבו בבית שבועיים - אף אחד לא התקשר אלינו לשאול לדאוג לוודא שעשינו בדיקות או ללוות. העיקר עיריית רעננה מפרסמת שמלווים אותנו".
"הורי הגן מפסיקים לשתוק", כתבה אמא נוספת, "בגן ילדים לגילאי 4-6 מתקיים ניסוי חברתי מזעזע... מידי חודש נשות הצוות הקבועות נעדרות ואז מפעילי הניסוי רוצים לראות איך מתנהגים הילדים. אז לעיתים יש 2 נשים שאינן גננות שנשארות עם הילדים. לעיתים יש רק אשת צוות אחת עם 35 ילדים. לעיתים יש 2 נשות צוות שהילדים לא מכירים בכלל".
על פי טענות ההורים, גם כשהגן היה אמור לחזור לפעילות, לא נמצא מי שיהיה איתו החל מהשעה שתיים בצהריים לאור העובדה שאין סייע ואין צוות יול"א. עיקר האכזבה, לטענתם, הוא מהכתף הקרה המופנית כלפיהם מצד העירייה.
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "מחלקת גני הילדים ברעננה, כמו בכל הרשויות, מתמודדת עם קושי לאייש צוותים קבועים בגני הילדים בתקופה מאתגרת זו שנכפתה על כולנו כתוצאה ממשבר הקורונה.
"צוותים שנכנסים לבידוד מידי יום ואחרים שנמצאים בקבוצות סיכון ואסור להם לעבוד. עם זאת, אנו עושים את כל המאמצים להמשיך ולהפעיל את כל הגנים כסדרם, ולמזער ככל הניתן את חוסר היציבות של כוח האדם. במהלך תקופת הבידוד הגננת עמדה בקשר עם המשפחות, והעבירה בעל פה את ההנחיות למשפחות שמתקשות בשפה העברית".