הורי התלמידים ברעננה קיבלו באחרונה דף מידע מהעירייה, שבסופו הזמינה ראש אגף החינוך את ההורים לפנות לסיוע הפסיכולוגי ככל שיידרש. אלא שהורים רבים מצאו את ההזמנה הזאת מעט אירונית ואף מכעיסה, לאור העובדה שרעננה היא בין הערים היחידות בארץ שצמצמו משמעותית את השירות הפסיכולוגי החינוכי. הקיצוץ מתרחש בתקופה שבה נדרשים ילדים ובני נוער להתמודד עם מציאות חדשה, וכשהסיכוי לשקוע לבדידות, לחרדה ולדיכאון, מוחשי מתמיד.
1 צפייה בגלריה
"עלולים לשקוע בדיכאון"
"עלולים לשקוע בדיכאון"
"עלולים לשקוע בדיכאון"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
"עיריית רעננה אכן מקצצת בחצי את השירות הפסיכולוגי דווקא באחת התקופות שבו הוא נדרש יותר מתמיד", אומרת יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות ירדן מנדלסון, "הילדים כבר חצי שנה לא נמצאים במסגרות בצורה סדירה, ההורים מטפסים על הקירות והפסיכולוגים החינוכיים קופצים מחירום לחירום. העירייה עוד מוסיפה ומפרסמת בדף לתושבים ש'יש שירות חינוכי'. אבל מי ייתן את השירות החינוכי הזה?" תוהה מנדלסון, "עיריית רעננה קצת התרגלה שהפסיכולוגים נותנים ונותנים, ועכשיו היא אומרת 'תעשו הכל בחצי מהשעות'. בחלק מהערים האחרות, למשל בירושלים, לא רק שלא הורידו שעות אלא הוסיפו. אבל עיריית רעננה, יחד עם עוד שתיים-שלוש רשויות, החליטו שזה המקום שבו הם חוסכים, על הגב של הילדים".
ממה אתם חוששים?
"אנחנו חוששים בעיקר מכדור שלג, מילדים מנותקי קשר, מדיכאון בקרב ילדים. ילד שנמצא במצוקה וההורים מנסים לג'נגל בינו ובין האחים, המצב הכלכלי והעבודה, ישקע יותר ויותר. גם ככה הוא פוגש פחות חברים ומבלה יותר זמן מול מסכים. זה ילד שעוד כמה חודשים או שבועות עלול לשקוע בדיכאון, וכשהוא יהיה בדיכאון יהיה הרבה יותר קשה להוציא אותו מזה. אנחנו יודעים להתערב, לדאוג שיהיה לא רק בזומים הכיתתיים אלא גם שהמורה תדבר איתו אחד על אחד, שתהיה לו שיחה עם חבר מהכיתה".
גם רונית וינטראוב, יו"ר סיעת מר"צ וראש האופוזיציה ברעננה, מתחה ביקורת על ההחלטה. בשבוע שעבר היא אף שלחה מכתב לראש העיר ברוידא, ובין היתר תהתה "כיצד דווקא בימים אלה של מציאות מורכבת המעלה את הצורך בתמיכה רגשית עבור ילדים ומשפחות, מתקבלת החלטה כזאת. שום טיעון של חיסכון כספי אינו מצדיק החלטה כזאת". וינטראוב ציינה כי חלק נכבד משכר הפסיכולוגים, הנמוך ממילא, מגיע ממשרד החינוך.
מעיריית רעננה נמסר: "השירותים הפסיכולוגיים פועלים ומספקים שירות לכל פונה. כל הורה שמעוניין בשירות מוזמן לפנות למוקד העירוני 9107*. גם הצוותים החינוכיים במסגרות החינוך עומדים לרשות ההורים והילדים".
כאמור, לאחר הביקורת, החליטה עיריית רעננה להשיב את השירות לפעולה מלאה והוא פועל כיום כסדרו.