לראשונה בתולדותיה התקיימה האולימפיאדה במתכונת וירטואלית לחלוטין, לנוכח משבר הקורונה, בשימוש בתוכנות – ZOOM והוואטס אפ להתייעצות ולהגשת המשימות.
1 צפייה בגלריה
תלמידי רעננה במהלך האולימפיאדה הווירטואלית
תלמידי רעננה במהלך האולימפיאדה הווירטואלית
תלמידי רעננה במהלך האולימפיאדה הווירטואלית
(צילום: מסך)
האולימפיאדה הווירטואלית השנתית לבתי הספר היסודיים בעיר, ממשיכה להתקיים גם בימי משבר הקורונה ואף רושמת פריצת דרך בתחום הלמידה מרחוק - לראשונה בתולדותיה, לנוכח הנסיבות, בוצעה האולימפיאדה באופן וירטואלי לחלוטין, בשימוש בתקשורת דיגיטאלית באמצעות תוכנות ה – ZOOM והוואטס אפ במהלך התחרות.
שלב ב' של האולימפיאדה, התקיים השבוע ובמהלכו התמודדו כ- 200 תלמידים ב- 13 נבחרות למידה מכל בתי הספר היסודיים מרעננה עם שאלון אתגרי במתמטיקה, היגיון, מדע, טכנולוגיה ומחשבים, הישר ממחשבם האישי בביתם. במקביל, הצטרפו כל המשתתפים לקבוצת וואטס אפ ייעודית שהוקמה לנושא, בה ניתנה להם האפשרות לשאול שאלות בנושאי התחרות. בסיום השלב, הוגשו התשובות בצורה מרוכזת על ידי תלמידי בתי הספר, בהתאם לקבוצות ההשתתפות, באמצעות נציג וירטואלי שהיה אחראי על ההגשה ועל תיאום בין חברי הנבחרת.
האולימפיאדה זכתה להתלהבות מקרב המשתתפים, שהתמודדו לראשונה עם אתגר כפול - הן מהמענה על השאלות עצמן, והן מהתקשורת בצוותים קטנים על מנת להתייעץ ולחלק את המשימות.
תכנית האולימפיאדה הווירטואלית, מתקיימת זו השנה ה – 16 ברעננה בדגש מדעי ומתמטי ומיועדת לתלמידי כיתות ה, ו בבתי הספר היסודיים בעיר. לאורך שנת הלימודים מקיימות נבחרות מבתי הספר מפגשי למידה באשכול פיס, בהובלת מורים מתחום המדעים והמתמטיקה שלבי התחרות השונים המתבצעים באופן וירטואלי. במהלך התחרות מתמקדות הנבחרות במשימות מאתגרות, גם במטרה לפתח מנהיגות טכנולוגית.
האולימפיאדה, המהווה מודל ייחודי כלל ארצי, הוקמה ביוזמתה של רודי בוקסנבאום מנהלת אשכול הפיס בשיתוף ובתמיכת אגף החינוך בעיריית רעננה, החידונים והמשימות נכתבים על ידי אורן פרבר, מרצה ויזם בתחום המדעים בחינוך.