ראשי הערים בכפר סבא, רעננה, הרצליה, הוד השרון ורמת השרון, הגישו מכתב דרישה למשרד התחבורה ולשר התחבורה בצלאל סמוטריץ' להחליף את חברת מטרופולין כזכיינית התחבורה הציבורית באזור השרון. דרישתם מגיעה על רקע תלונות רבות של תושבים הערים על חוסר עמידה בזמנים, התנהלות לא ראויה וזלזול.
2 צפייה בגלריה
חברת מטרופולין. "שירות בלתי נסבל"
חברת מטרופולין. "שירות בלתי נסבל"
חברת מטרופולין. "שירות בלתי נסבל"
(צילום: יוגב עמרני)
כזכור, לפני מספר חודשים הפכה חברת מטרופולין לחברת האוטובוסים האחראית על כלל התחבורה הציבורית באזור השרון. עוד לפני שהפכה לחברה הבלעדית באזור, ושימשה במקביל כזכיינית עם חברת אג"ד, "זכתה" החברה לקיתונות של ביקורת מצד התושבים על חוסר עמידה בזמנים, התנהגות מזלזלת של נהגיה, חוסר הגעה של אוטובוסים ועוד. עם קבלת הזכיינות המלאה על אזור השרון כולו, גברו הביקורות הרבים, נפתחו עצומות הקוראות להחלפתה מצד התושבים ואף הוגשוט תביעות מצד מספר תושבים כנגדה.
רק השבוע פרסמה הרשות הארצית לחבורה ציבורית דוח בקרה חודשי ראשון על מפעילי התחבורה הציבורית. (הדוח החודשי, המתייחס לבקרה אלקטרונית בלבד וכולל בעיקר את רמת הדיוק של יציאת הנסיעות מתחנת המוצא, מתפרסם במנותק מדוח הבקרה החצי-שנתי). על-פי הדוח לחודש ינוארזכתה חברת מטרופולין באזור השרון לציון הגרוע ביותר, בלתי מספיק.
2 צפייה בגלריה
מכתב ראשי הערים
מכתב ראשי הערים
מכתב ראשי הערים
(צילום: מסך)
נתונים ותלונות אלו, הם שהביאו את ראשי הערים, חיים ברוידא מרעננה, רפי סער מכפר סבא, אמיר כוכבי מהוד השרון, משה פדלון מהרצליה ואבי גרובר מרמת השרון לשלוח הערב (שני) לשר התחבורה בצלאל סמוטריץ מכתב דרישה הקורא להחליף את החברה בזכיינית אחרת.
"בחודשים האחרונים אנו מקבלים אין ספור תלונות מתושבי עירנו", כתבו ראשי הערים לשר התחבורה, "על טיב השירות הניתן על ידי חברת מטרופולין. בדגש על אי עמידה ניכרת בלוחות הזמנים (הדגש במקור א.א) של קווי האוטובוסים המופעלים על ידי החברה.
"נפגשנו עם מנהלי החברה וכן פנינו אליה בכל האמצעים העומדים לרשותנו פעם אחר פעם, במטרה לשקף את המצב הקיים ולסייע בשיפורו. הובטח לנו שיחול שיפור בשירות הניתן לתושבים בטווח המיידי.
"לצערנו הרב, עד ליום זה, אין שינוי משמעותי, והתלונות משיכות להתקבל במשרדי העיריות חדשות לבקרים....
עוד הוסיפו ראשי הערים: "הפגיעה ברווחת התושבים היא בלתי נסבלת ולפיכך לא ניתן עוד להמשיך להתנהל בצורה שכזאת. לאו האמור לעיל", מסכמים ראשי הערים, "אנו דורשים לאלתר להחליף את החברה הזכיינית הנותנת שירותי תחבורת ציבורית בעירנו".
מחברת מטרופולין נמסר: "אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה לציבור הנוסעים ולוקחים אחריות מלאה על הכשלים שהתגלו, חוסר שביעות הרצון של חלק מלקוחות החברה, והטיפול הלקוי בהם. בימים אלה משקיעה חברת מטרופולין משאבים רבים על מנת לשפר את השירות ולעמוד בסטנדרטים המתחייבים".