ליה הובר בת ה-83 התחסנה נגד נגיף הקורונה ברעננה. הובר, אם לבירנית ורונן וסבתא ל 7 נכדים, המתגוררת ברעננה מזה 40 שנה התלוותה לראש העירייה חיים ברוידא, שאמר: "רגע של תקוה וניצחון האדם, על נגיף בלתי נראה. כמו אותו הניצחון של ליה הובר, על מכונת ההשמדה הנאצית, בה היא ואחותה התאומה יהודית, שימשו שפני ניסיון, בשר ודם, לד"ר יוזף מנגלה במחנה ההשמדה באושוויץ ושרדו".
1 צפייה בגלריה
ליה הובר מתחסנת
ליה הובר מתחסנת
ליה הובר מתחסנת
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>>
ליה הובר ואחותה התאומה, יהודית ברנע, נולדו בשנת 1937 בעיירה סילג'שומיו שבטרנסילבניה. בשנת 1944, כשהשתיים היו רק בנות 6, הן הגיעו עם משפחתן לאושוויץ ומכיוון שהיו תאומות זהות נבחרו לניסוייו של מנגלה. אמן, מרים-רחל, הייתה מתגנבת מדי ערב לביתן בו הוחזקו ונותנת להן את מנת האוכל הדלה שלה. כל משפחתן נספתה בשואה, מלבד ליה, יהודית והוריהן.
בסיום המלחמה חזרו האב, צבי צנגרי, האם והתאומות לעיירה סילג'שומיו, לאחר מכן עברו למולדובה, שם הכירה ליה את יצחק הובר, ונישאה לו, ובשנת 1960 עלו לישראל. תחילה התגוררו בני הזוג באשקלון ולאחר מכן עברו לרעננה, עקב תפקיד שקיבל בעלה כווטרינר הראשי של העיר.
"היום אני שלמה עם עצמי", אמרה הובר בעבר בראיון ל"מיינט רעננה", "שיכולתי להראות לילדים ולנכדים שלי אחרי כל מה שעברתי, שאדם יכול להצליח ולהתמודד בחיים, אם הוא שומר על אופטימיות".