מה עושים כאשר אין תלונה רשמית או הרשעה נגד סייעת, ובכל זאת אחת האימהות בגן מעידה מניסיון אישי כי היא פעלה בעבר באופן בעייתי והיא חוששת להשאיר את בנה במחיצתה? עם הדילמה הזאת התמודדה השבוע עיריית רעננה.
1 צפייה בגלריה
"היא נעלה אותו באמבטיה"
"היא נעלה אותו באמבטיה"
"היא נעלה אותו באמבטיה"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
אם לילד בגן טרום חובה ברעננה הופתעה השבוע לפגוש את הסייעת החדשה בגן, כיוון שלדבריה, היא פגעה לכאורה בבנה בעבר כאשר טיפלה בו באופן פרטי. "היא היתה אז סייעת בפעוטון של הבן שלי, ובקיץ הציעה לי לעבוד אצלי ולקחתי אותה, כי מבחינתי אם היא עובדת בפעוטון היא צריכה להיות בסדר", שחזרה האם, "אמנם היו כמה דברים במהלך הזמן שהיתה אצלנו שגרמו לי להרים גבה אבל לא היה שום דבר קונקרטי. עד שיום אחד אחותי הגיעה אלינו בהפתעה, היה לה מפתח לבית שלי, והיא ראתה את המטפלת שוכבת על הספה בסלון עם הטלפון שלה, ואת הילד שהיה אז בן פחות משנה, צורח על השטיח באמבטיה, כשהדלת סגורה מאחוריו. היה ברור שהוא נמצא שם לא דקה ולא שתיים. כשניסיתי להתעמת איתה אמרה לי שיש לה בעיית שמיעה. פיטרתי אותה אבל לא המשכתי עם זה הלאה".
"זה נשמע לא טוב בכלל", אמר השבוע אחד מהורי הגן, "האם ראתה אותה בבוקר, ונכנסה לשוק. מישהו עירב את הגננת, וחלק מההורים פנו לעירייה".
בהמשך הבוקר קיבלו ההורים הודעה מהגננת הקבועה ובה נאמר כי היא עודכנה בנוגע לסייעת והיא בקשר עם העירייה במטרה למצוא מחליפה. הגננת כתבה כי 'כרגע אין סייעות להחלפה אך הצוות גדול ומפקח'.
היא ציינה כי החל מהשעה שתיים הצוות מצטמצם ונותרת מובילת הצהריים והסייעת המדוברת והציעה להורים כי 'אם תרצו להקדים את הוצאת ילדכם מהגן, תוכלו לעשות זאת'. מאוחר יותר באותו היום, ולאחר שחלק מההורים הביעו את רצונם לאסוף את ילדיהם מוקדם, הם קיבלו הודעה נוספת ובה נאמר כי נמצאה מחליפה. הסייעת המדוברת, כך נאמר להם הועברה לגן הסמוך.
מעיריית רעננה לא התקבלה תגובה לדברים עד למועד פרסומם.