שבועיים לאחר שרשת נעמת החליטה לסגור את המעון ברחוב אופסטרלנד ברעננה, והותירה 60 ילדים בלי מסגרת בשנה הבאה, הגישו ההורים השבוע מכתב תלונה למשרד הרווחה, ובו טענו, כי נעמת הפרה את התקנון ואת החוזה עמה.
1 צפייה בגלריה
ההורים בגן נעמת. דורשים התערבות מיידית של משרד הרווחה
ההורים בגן נעמת. דורשים התערבות מיידית של משרד הרווחה
ההורים בגן נעמת. דורשים התערבות מיידית של משרד הרווחה
(צילום: יאיר שגיא)
יצוין, כי אף שנעמת טענו כי מדובר בהוראה של משרד הרווחה, האחרונים הדגישו כי מעולם לא הורו על סגירת המקום.
בשבוע שבו התקבלה ההחלטה על הסגירה התקיימה פגישה בין נציגי נעמת לעירייה אך זו לא הניבה תוצאות. בנעמת דרשו מימון מהעירייה לטובת שיפוץ ושדרוג הגן. באותה הפגישה נודע, כי נעמת אינה משלמת ארנונה לעירייה, מתוך רצון של העירייה לעמוד לצידו של הארגון ולסייע לו.
משהבינו ההורים כי אין פתרון ממשי באופק, החליטו לפנות ישירות למשרד הרווחה. במכתב כתבו כי: "אנו סבורים כי צעד זה של נעמת הוא הפרה בוטה של תקנון העמותה בסעיפים הבאים לדוגמה, אשר בהתקיימם נעמת זוכה לתמיכה ממשלתית על חשבון משלם המיסים וכן זוכה לאישור קבלת תרומות", נכתב במכתב, "סעיף 3.1 לתקנון: 'קידום מעמדן במשפחה בעבודה ובחברה של הנשים במדינה…'; סעיף 3.2 — 'עידוד נשים ליציאה לעבודה תוך פתיחת הזדמנויות תעסוקתיות שוות…'; סעיף 3.17 — 'הקמה, ייסוד והפעלה של מעונות לילדים ממשפחות עובדות ולילדים ממשפחות מצוקה'".
עוד נכתב: "לאור האמור לעיל, אנו סבורים כי הנהלת רשת נעמת, אשר חורתת על דגלה חזון של שוויון הזדמנויות וסיוע לנשים עובדות ומשפחות מצוקה, רומסת ברגל גסה את חזונה שלה, פועלת בבריונות ובחוסר שקיפות בכספי ציבור ותרומות. אשר על כן, אנו דורשים התערבות מיידית לבירור נסיבות העניין".
מנעמת נמסר: "לפי שעה אין רישום למעון ואין גם מבנה חלופי ראוי. נעמת אינה מתעלמת מפניות ההורים. הם קיבלו תשובה מפורטת אך אינם שבעי רצון, וזה בהחלט מובן לנו, אך לצערנו אין בפינו בשורות חדשות".
משרד הרווחה אומר באופן חד-משמעי שהם לא הורו על סגירת המעון, בניגוד למה שטענתם. אז למה לסגור?
"הם אכן לא הורו, אך יש פרוגרמה שעל-פיה המעונות צריכים לעבוד. מאז שעבר חוק הפיקוח יש אכיפה מחמירה מאוד, כך שנערכות בדיקות תכופות, ועלול להיווצר מצב שנפתח את המעון, ותגיע בודקת ותוציא צו סגירה או תסיר את סמל המעון באמצע שנת הלימודים, ואז ההורים באמת יהיו בבעיה, כי הם לא ימצאו מסגרת חלופית באמצע השנה. המעון במצב הנוכחי אינו עומד בדרישות הרגולציה".
מנגד, טוענים ההורים וגורמים בעירייה, כי מבנה המעון נמצא במצב מצוין. לטענתם, מאחורי סגירת המעון ניצבת הכוונה לצמצם את הוצאות הרשת, וזה נעשה על חשבון משפחות מעוטות יכולת.