תגובות רבות הגיעו לידי המערכת לאחר פרסום הידיעה על סירוב בית הספר להכניס תלמידות שלבשו בשרב הכבד מכנסיים קצרים.
1 צפייה בגלריה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
תלמידות חט"ב אלון ברעננה שהוצאו מהכיתה
(צילום: פרטי)
רן בראון, יועץ ארגוני שעובד עם בית הספר אלון ברעננה, כותב בחשבון הפייסבוק שלו כי הפרשה היא ניסיון לייצר פרובוקציה.
בראון כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "זהירות – זה פייק! אני עובד עם בי"ס אלון שנים. מכיר את הרכזת, המורות, המנהלת ונדהם כל פעם מחדש מרמת המחויבות שלהם לעשייה החינוכית, מהיכולת שלהן להישאר תמיד מעודכנות ומהנכונות להתקדם ולהתחדש בתחום החינוך".
"מיד כשראיתי את הכתבה הרמתי טלפון כי זה לא הסתדר לי עם איך שאני מכיר אותם. חוץ מנסיון לייצר כאן פרובוקציה ולכאורה קושי של התלמידות (ואולי גם הוריהן) לקבל מרות לא הייתה כאן שום אפליה ושום הדרה".
"תקנון בי"ס מחייב גם בנים וגם בנות להגיע עם מכנסיים שאורכם מאמצע הירך ומטה. התקנון נאכף על כל המינים (והוא נמצא באתר ביה"ס וגלוי לכולם). אתמול בערב שאלו הבנות את המחנכת אם יוכלו להגיע בלבוש המוצג בתמונה ונענו בשלילה".
מאוחר יותר התברר שהתלמידות כלל לא סורבו להכנס, אלא היו בשיחת בירור בחדרה של המנהלת ואז הוחזרו לכיתה.
בנוסף, אחד מהמעורים בסיפור ממקור ראשון הסביר: "נטען שחטיבת הביניים מפלה בין בנים ובנות, בעוד בפועל תקנון החטיבה איננו מתייחס כלל למגדר של התלמיד. צוות בית הספר כולל מנהלת בית הספר חווים התקפה איומה מכל כיוון וטענות על אפלייה שאין בינהם ובין המציאות דבר. האם מישהו יעלה על דעתו שתלמיד ילבש שורטס שמגיעים לו עד קו הישבן?!
אז אני משתף אתכם בשיעור קצר על פייק ניוז ממבט ראשון. איך נוצר הסיפור הזה? מדובר בקבוצה של הורים שהחליטו לדרבן את חמשת הבנות שבתמונה להגיע ב"שורטס" שמגיעים עד קו הישבן.
למרות שיחות מקדימות עם צוות בית הספר (שמורכב כולו מנשים) הובהר שתקנון בית הספר לא מאפשר מכנסים מעל קו חצי הירך, וזאת ההוראה לבנים ובנות כאחד. 500 תלמידים ותלמידות הגיעו ללמידה בכיתות ממוזגות כאשר הם מכבדים את תקנון החטיבה, בעוד חמשת הבנות הגיעו בשורטס שמגיעים לקו הישבן. מיד עם הגיען לבית הספר איים אחד ההורים בפנייה לתקשורת, זאת תוך דיבור מכוער ולא מכבר כלפי צוות בית הספר.
כפי שניתן לראות בכתבה יש טענה שבנים עם מכנסיים באורך דומה כן נכנסו, ובכן מדובר בפייק ניוז, לא היה ולא נברא. כמובן שתגובת "הפורום לרעננה חילונית" וחברת הכנסת מיכאלי מיהרו לגדף את בית הספר. איפה התמיכה בצוות חינוכי? האם אין גבול להתקפות כלפי עובדי הוראה? הטענה כי מדובר ב"אירן" או החפצה היא מנותקת ומקוממת, הרי שמדובר בצוות נשים חילוניות האכיפה כלפי התלמידים היא שיוויונית".
תושבת רעננה הוסיפה: "אם יש אישה שתומכת בקידום נשים ובעשייה למען הקהילה זאת המנהלת שלנו מתי בורשק. ובעיקר בהיותה יו'ר מועצת הנשים בעיר מספר שנים.ועשייה ברוכה. בחיים לא ניתן להאשים אותך במשהו נגד זה. יש קוד לבוש ודרך להגיע לבית הספר. בית הספר הוא מקום לחינוך ולא חוף הים. בתי הבכורה למדה בתיכון אוסטרובסקי ושם התקנון זהה. פשוט בושה של הורים שנותנים לגיטימציה לבנות שלהן. תתביישו לכם".