בשנים האחרונות מפעילים המאמנים דניאל גרינברג, יונתן דוקאן, רן שושקס ואסף חווה חוגי כדורגל ב"ספורטק" החדש ברעננה. דניאל, לונדוני במקור, פונה לילדים דוברי אנגלית; יונתן שהגיע מצרפת לרעננה לפני כמה שנים מאמן בעיקר ילדי עולים מצרפת, שנהנים לשחק בשפת האם שלהם; ואילו אסף ורן מציעים חוגים לילדים משכונות לב הפארק ונווה זמר. בין הארבעה קיים שיתוף פעולה מקצועי ולעיתים קרובות הם מקיימים משחקים ידידותיים בין הקבוצות.
1 צפייה בגלריה
דניאל, רן ואסף. אין עדיין הסכמות
דניאל, רן ואסף. אין עדיין הסכמות
דניאל, רן ואסף. אין עדיין הסכמות
(צילום: אסף פרידמן)
קראו גם >>
כמו עצמאים רבים אחרים בתקופת הקורונה, נפגע גם הביטחון התעסוקתי שלהם, וכמו תושבים רבים אחרים ברעננה, גם הם שמעו וראו את עיריית רעננה מעודדת צריכה מעסקים מקומיים וקידום שלהם מתוך סולידריות. לכן הם הופתעו כל כך כאשר - ימים ספורים לפני תחילת שנת הלימודים, לאחר שההרשמה לחוגים שלהם כבר הסתיימה ונותר רק להסיר את הניילונים הווירטואליים מעל המגרשים לקראת העונה החדשה - הם קיבלו הודעה לקונית מהעירייה שבה נאמר כי מחירי המגרשים מאמירים בלא פחות מחמישים אחוז. אם עד כה הם שילמו 100 שקל עבור שעה במגרש, הרי מעתה דורשת העירייה 150 שקל על אותו השירות בדיוק. המשמעות, אגב, היא תוספת של עשרות אלפי שקלים בשנה עבור כל אחד מהם.
לדבריהם, כאשר פנו לעירייה ותהו לסיבת העלייה החדה, העיתוי האומלל והעובדה שהדברים נעשו ברגע האחרון, לאחר שכבר התחייבו לתלמידיהם, נאמר להם כי 'זה המחיר העירוני. עד עכשיו גבו ככה, ועכשיו גובים אחרת'. כאשר הקשו וניסו לשוחח עם האדם שאחראי על המגרשים הוא השיב להם, לטענתם, בזלזול: 'אתם שילמתם עד עכשיו מחירי בדיחה'.
"למה מודיעים לנו רק עכשיו ולא נותנים לנו זמן להיערך?" הם תוהים. "ראש העיר מפרסם הודעה 'עוזרים לעסקים הקטנים', איך בדיוק ראש העיר עוזר לנו? כולנו תושבי רעננה, כולנו עסקים קטנים שמנסים להתפרנס בכבוד, ולעסק שלנו יש הוצאות רבות אחרות מלבד דמי השכירות עבור המגרשים".
נוסף על ההעלאה הפתאומית התבקשו המאמנים גם לבוא ולחתום על חוזה הכולל תנאים חדשים, דבר שלא נדרשו לו בשנים קודמות. גם כאן לא ברורה ההחלטה על שינוי המדיניות.
לאחר חלופת מכתבים אינטנסיבית עם גורמים בעירייה החליטה האחרונה להקפיא לעת עתה את ההעלאה. אלא שאת הארבעה ההקפאה הזמנית הזאת ממש לא מספקת. יחסי האמון פחות חזקים בימים אלה. הם מבהירים שכוונתם טובה ואין להם רצון לעורר בעיות, להיפך. הם ישמחו לשיתופי פעולה ספורטיביים עם העירייה. אלא שנכון לעכשיו, אין הסכמות על התנאים, החוזים החדשים עדיין לא נחתמו ועתיד מערכת היחסים בין הצדדים לא ברור.
מעיריית רעננה נמסר: "במסגרת מהלך שמובילה העירייה להסדרת נושא השכירות של המתקנים העירוניים, בחודש אוגוסט השנה בוצעה הסדרה מחודשת של ההתקשרות עם שוכרי מגרשי הספורט, אשר פועלים למטרות רווח, כולל חתימה על חוזה ועדכון תעריף. מתוך התחשבות, הוחלט כי התעריף החדש ייכנס לתוקף רק החל מחודש נובמבר השנה.
שאר התעריפים במתקני העירייה לקהילות השונות, לקבוצות הספורט העממי ולקהל הרחב לא השתנו כלל. כמו כן, חשוב לציין כי מחירי השכירות של מתקני עירייה ברעננה נמוכים באופן משמעותי ביחס למחירים בערים אחרות בארץ".