כנגד כל הסיכוים: מחר (שלישי) ייערך ברחבי הארץ יום ההתרמה השנתי לעמותת "איל"ן", השמה לעצמה למטרה לשפר את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות פיזיות בישראל ולקדם את שילובם בחברה.
1 צפייה בגלריה
עומרי ברגמן עם עוד מדליה
עומרי ברגמן עם עוד מדליה
עומרי ברגמן עם עוד מדליה
(צילום: פרטי)
דוגמה לתרומה המדהימה של העמותה, מביאה נטע ברגמן מרעננה, אמו של עומרי. מגיל 3 מתנייד עומרי בכיסא גלגלים. על אף התחזיות הלא מעודדות מילדותו - הוא שובר היום מחסומים ושיאים. "הוא התחיל לעסוק במרכז הספורט באיל"ן ברמת גן, והתנסה שם בהמון סוגים. בשנים האחרונות הוא התחרה בכדורסל בכיסא גלגלים ובשחייה", מספרת נטע.
בזכות הספורט, הרבה מהלקויות הלכו ונעלמו והביטחון העצמי הלך והתגבר. מזה כמה שנים, נוסע עומרי, בן 14 היום, לסבבי הרצאות ברחבי ארצות הברית שבהם הוא משתף בתהליך שעבר. "זה המקום היחיד שבו הוא נחשף לאנשים במצבו, שהם תפקודיים ועצמאיים ובעלי מקצועות חופשיים - ורואה שהעולם גדול ופתוח גם בשבילו".
באיל"ן משתתף עומרי בנבחרת שנועדה להכשירו לאולימפיאדה, הולך לחדר כושר המותאם למגבלותיו ומחזק את חוסנו - הפיזי והמנטלי.
"בזכות איל"ן רעננה הוא יכול להגיע בהסעות לשם. לי היה מאוד קשה לעמוד בכל ההסעות, להסיע את עומרי ולהיות איתו שם. יש לו עוד אח ואחות. אני כבר לא עמדתי בזה, ופניתי לאיל"I והם הסכימו לתת לנו סיוע של הסעות".
הודות להשקעה ולהתמדה - קוטף עומרי מדליה אחר מדליה. בתחרות האחרונה שנערכה בפברואר, זכה עומרי במדליית זהב ב50 מטר חזה. יחד עם העמותה, השתתף עומרי בצליחת הכנרת. "זה היה מדהים ואירוע משמעותי מאוד בשבילו. הוא מאוד נהנה מהיכולת להיות שותף. הוא הפך להיות ספורטאי במלוא מובן המילה".
כל המעוניין לתרום לעמותת איל"ן, יכול לעשות זאת כאן.