בשנה שעברה נפתח בית הספר לבקרה ופיקוח טיסה, בבסיס עובדה, הוענקו סיכות חדשות לבקרים ופקחים ובין היתר הוחלפו מדי הפקחים לסרבל. עד כה, ההכשרות של המערך היו מפוזרות במקומות שונים בחיל, וביולי האחרון נפתח באופן רשמי בית הספר לבקרה אווירית ופיקוח טיסה בבסיס עובדה. בית הספר מתכלל גם את הכשרות היסוד וגם את ההכשרות המתקדמות של המערך, והוא הבית ספר היחיד בחיל האוויר שמרכז את כלל ההכשרות במקום אחד.
1 צפייה בגלריה
שני. קצינה מצטיינת
שני. קצינה מצטיינת
שני. קצינה מצטיינת
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
לפני כשבוע התקיים טקס סיום קורס קציני בקרה אווירית ופיקוח טיסה הראשון בבית הספר החדש, ואחת הבוגרות בהצטיינות היא: שני, שגדלה ומתגוררת ברעננה יחד עם הוריה ושלושת אחיה. אחותה הגדולה של שני שירתה גם היא בחיל האוויר בתור פקידת מבצעים כך שהכל נשאר במשפחה. לשני אחות קטנה נוספת הלומדת בכיתה ח' בבית ספר לצרכים מיוחדים.
שני גדלה במשפחה ערכית שחינכה את ילדיה לערכי אהבת האחר וגילוי רגישות כלפי הזולת. בילדותה שני התנדבה בבני עקיבא ובמד״א, לפני הצבא עשתה מכינה קדם צבאית ורשומה בארגון אלומה בו היא מתכננת להתנדב בעתיד.
עוד בתקופת התיכון שני רצתה להיות פעילה חברתית, העיסוק עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים והזכויות של אותם ילדים העסיקו אותה במיוחד. אחותה של שני בעלת צרכים מיוחדים, היא איננה מדברת ומתניידת בכסא גלגלים. שני הצליחה במאבק שלה והפכה פעילה בקבוצה שהוקמה לאחים של ילדים עם צרכים מיוחדים.
הקורס עבור שני לא היה פשוט אך סיימה אותו בהצטיינות מקצועית. היא מתארת כי בתחילת הקורס עברה רגע של משבר בו לא חשבה שהיא מספיק טובה, אך שני לא ויתרה וסיימה בהצטיינות: "אתה מתמודד עם כשלונות, דמות פיקודית, דמות ערכית, ובסוף אתה מפרגן לעצמך כשצריך".
שני עתידה לשרת בתור קצינת פיקוח בכנף 1, בבסיס רמת דוד שבצפון הארץ.