האם ניסיון החיסול של ניסים (נינה) דומרני, בנו של בכיר העבריינים שלום דומרני, יוביל למלחמת עולם בין ארגוני הפשע הגדולים או מסמל את תחילת סוף שלטונו של "הדון מהדרום"?
5 צפייה בגלריה
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
ניסים ושלום דומרני
(צילומים: צפריר אביוב, חיים הורנשטיין)
מאז שחרורו מהכלא באוקטובר האחרון מנסה דומרני לשקם את אימפריית הפשע שלו שנחלשה. הארגון המתחרה בראשות בני שלמה ממושב חלץ נמצא בפריחה.
הירי על בנו של דומרני, ניסים, בצהרי היום במגרש מכוניות באשקלון, והחיסול של מקורבו אבי ביטון לפני כחודש, עשויים להתפרש כירידה קשה בכוח ההרתעה של דומרני.
בעקבות מעצרם של שלושה חשודים בניסיון ההתנקשות, כולם מהכנופיה הקווקזית באשקלון המזוהה עם שלמה, נערכים במשטרת המחוז הדרומי לפעולות תגמול מצד אנשיו של דומרני וצופים הסלמה בקרבות השליטה בין שני העבריינים הבכירים באזור.
המשטרה שפעלה בשנתיים האחרונות להחזרת השקט לרחובות נמצאת כנראה בפתחה של מלחמה הרבה יותר אכזרית בעקבות אחד מניסיונות החיסול הנועזים שידע העולם התחתון מזה זמן רב.
כדי למנוע שפיכות דמים נוספת בקרב הכנופיות הוציאה המשטרה לדומרני ולמקורבו צ'יקו דהן צווי הרחקה מאשקלון.
"אני חושב שכל אדם מבין שהצו מתבקש בשל הנסיבות ובכלל בעקבות האירועים שקשורים בארגון של דומרני", אמר גורם משטרתי. "לא צריך להיות נביא כדי להבין שמדובר באירוע מתגלגל".
5 צפייה בגלריה
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
ניסיון החיסול של ניסים דומרני
(צילום ממצלמות האבטחה באדיבות המשטרה)

כולם נגד דומרני

ביום ראשון שעבר בשעות הבוקר המאוחרות ישב ניסים דומרני (28) במכונית מסחרית שחנתה במגרש מכוניות ברחוב העבודה, לא הרחק מהמדרחוב. מצלמות האבטחה במקום קלטו אדם רעול פנים לבוש בבגדים שחורים נכנס אל המגרש והולך ישירות לעבר מכוניתו של דומרני.
על פי הערכות הוא ירה לעברו שישה כדורים מטווח קצר ונמלט במכונית מזדה שחורה ששימשה כנראה כרכב מילוט.
דומרני נפצע בגבו, בידיו וברגליו והובהל במצב קשה ולא יציב לבית החולים ברזילי. לצד מיטתו שהו אימו ובני משפחה וחבריו הקרובים. מהאב שלום, שהורחק מאשקלון ל־15 יום, נבצר לבקר.
המשטרה שהגיעה לזירה החלה באיסוף ראיות פורנזיות מהשטח, לקחה את הקלטות של מצלמות האבטחה ופתחה במצוד אחר המתנקש. זמן קצר לאחר מכן נמצא רכב שעלה באש ברחוב בנימין ובמשטרה מעריכים כי מדובר במכונית המילוט שהוצתה כדי לטשטש ראיות.
בשעות הצהריים של אותו היום נעצרו באזור דימונה שלושה חשודים החברים בכנופיה הקווקזית מאשקלון. בשנים האחרונות, כשדומרני ושלמה ישבו מאחורי הסורגים, התחזק מעמדו של הארגון בראשות ישי חנוכייב שראה את עצמו כשליט הבלעדי של אשקלון. לאחר שחרורו של שלמה הצטרף אליו חנוכייב ויחד עם האחים לביא מרחובות, שהיו בעבר שותפיו של דומרני, הם מנסים להשתלט על כל אזור הדרום - מאשדוד ועד שדרות.
5 צפייה בגלריה
מכונית המילוט של המתנקשים. הוצתה כדי לטשטש ראיות
מכונית המילוט של המתנקשים. הוצתה כדי לטשטש ראיות
מכונית המילוט של המתנקשים. הוצתה כדי לטשטש ראיות
(צילום: תיעוד מבצעי כבאות והצלה)
בעזרתם של האחים לביא הצליח שלמה לההתבסס באשדוד, שם מתגוררים כמה מחייליו הבכירים, ביניהם סגנו אייל נגר שפעל בעבר תחת חסותם של צמד האחים מרחובות.
בארגון של האחים לביא מייחסים לדומרני את הנחת מטען החבלה שהופעל במהלך חתונתו של עמוס לביא באולם אירועים ברחובות. עם זאת, גורמים עבריינים מספרים כי בתקופה האחרונה התנהלו שיחות בין דומרני לאחים לביא בניסיון ליישב את הסכסוך בין הצדדים.

"יש עריקות בתוך הארגונים"

דומרני, כך נראה, נותר כמעט לבד בשטח ונאלץ להסתפק בתמיכתה של הכנופיה הרוסית מאשדוד בראשות מיכאל (מישה) טנסקי שמרצה כעת עונש מאסר בכלא. הפיגועים הפליליים שאירעו לאחרונה מעידים כי שלמה וחבריו מצליחים לערער את מעמדו של דומרני.
בחודש שעבר חוסל אבי ביטון, מי שהיה איש הכספים בארגון של דומרני, מפיצוץ מכונית תופת ברחוב בן צבי באשקלון. לדברי גורם המעורה בארגון, לדומרני יהיה קשה למצוא מחליף לביטון: "תפקיד כזה נותנים רק לאיש אמון ותיק, במיוחד לנוכח העריקות בין הארגונים".
במשטרה עצרו שלושה חשודים המקורבים לדומרני והחשד הראשוני היה "סגירת חשבונות" בתוך הארגון על רקע כוונות עריקה. לאחר מספר ימים החשודים שוחררו והחקירה שעדיין נמשכת שינתה כנראה כיוון.
ניסיון החיסול של ניסים דומרני מחזק את ההשערות כי יריביו של אביו מנסים להפיל אותו ולא בוחלים באמצעים. בתחילה חשדו במשטרה כי הרקע להתנקשות היה סכסוך עצמאי של ניסים, שסומן לפחות לתקופה קצרה כיורשו וכממשיך דרכו של דומרני האב.
אך מעצרם של חברי הכנופיה הקווקזית חיזק את החשד כי ניסים דומרני הוא קורבן נוסף במלחמה הממושכת והעקובה מדם בין אביו לשלמה.
ניסים דומרני השתחרר מהכלא בסוף שנת 2019 אחרי שריצה עונש מאסר של שנתיים בגין עבירות של סחיטה באיומים. במהלך תקופת המאסר התלונן כי הוא מוחזק בתנאים קשים וסופג יחס משפיל מצד הסוהרים.
למרות היריבות עם אביו מחוץ לכתלי בית הכלא, שיתף ניסים דומרני פעולה עם אנשי משפחת לביא ששהו עימו באגף. הם פתחו יחד בשביתת רעב שנמשכה יממה אחת כדי לשפר את תנאי מאסרם.
5 צפייה בגלריה
ניסים דומרני. הלך בדרכי אביו ואז ניסה לחזור למוטב, לשווא
ניסים דומרני. הלך בדרכי אביו ואז ניסה לחזור למוטב, לשווא
ניסים דומרני. הלך בדרכי אביו ואז ניסה לחזור למוטב, לשווא
(צילום: צפריר אביוב)

"ינהל כנופיית רחוב, לא יותר"

התושייה והמנהיגות שגילה ניסים דומרני מאחורי הסורגים לא באה מספיק לידי ביטוי בחיים אחרי השחרור מהכלא. הוא השתחרר כשנתיים לפני אביו וניסה לתפוס פיקוד על הארגון כדי לשמור על כוחו. לטענת מכרים של השניים, ניסים נתן לחטא היוהרה להרוס לו את התוכניות והצליח אף להרגיז את אביו.
ניסים נהג לטענתם לאיים ולסחוט כספים מגורמים שונים תוך שימוש בייחוס המשפחתי. "הוא השתמש בשם המשפחה כמה וכמה פעמים", סיפר מקורביו של השניים. "הוא היה מגיע לסכסוכים ואומר: 'אני הבן של שלום וכדאי לך להיזהר'. אביו לא ראה את זה בעין יפה וגם העביר לו מסרים בעניין הזה. הוא חשב שבמקרה הטוב ניסים יכול לנהל כנופיית רחוב לא יותר".
5 צפייה בגלריה
שלום דומרני. נשאר כמעט לבד בשטח
שלום דומרני. נשאר כמעט לבד בשטח
שלום דומרני. נשאר כמעט לבד בשטח
( צילום: יריב כץ)
לאחר שהבין כי הוא לא יהיה היורש של אימפריית הפשע שבנה אביו, ניסה ניסים לחזור למוטב. מקורביו מספרים כי הוא החליט להתמקד ברעייתו ובילדים והתנתק מהארגון של אביו. הוא מחזיק משרד בשכונת הסיטי ועוסק לדברי מכריו בתחום כלי הרכב.
זו הייתה כנראה הסיבה לנוכחותו במגרש המכוניות ביום ראשון שעבר. ניסים נעלם גם מהרשתות החברתיות והפסיק לתעד את חיי המותרות והבילויים בברים ובמסעדות.
נכון לעכשיו מצבו של דומרני הצעיר עדיין לא ידוע. הוא מאושפז במצב קשה אך יציב וקיים חשש כי קליע שפגע בעמוד השדרה שלו יותיר אותו נכה לצמיתות, וזאת בנוסף להתאוששות הקשה שצפויה לו כתוצאה מפגיעת קליע בריאה.
בשבוע שעבר הזיז ניסים דומרני את גופו באון מעורר תקווה וכעת נותר לבדוק האם מדובר בתנועה רצונית שעשויה להעיד על אפשרויות ההחלמה שלו, או שמדובר ברפלקסים לא רצוניים לאחר שגופו ספג נזק בלתי הפיך.