בית משפט השלום בכפר סבא גזר היום (חמישי) תשעה חודשי עבודות שירות על רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים והנוער עדי ביטי. כזכור, בשנה שעברה במסגרת הסדר טיעון בית המשפט הרשיע את ביטי בן ה-49 בעבירות של מעשה מגונה בקטינה שלא מלאו לה 14 (ריבוי עבירות), מעשה מגונה בפני קטינה מתחת לגיל 16 (ריבוי עבירות) והטרדה מינית בקטינה שטרם מלאו לה 15. הנאשם ביצע את העבירות בשבע מתלוננות שהיו בנות 13־15 בעת ביצוע המעשים.
1 צפייה בגלריה
רונן ביטי. "גזר דין קל מביש ומחפיר"
רונן ביטי. "גזר דין קל מביש ומחפיר"
רונן ביטי. "גזר דין קל מביש ומחפיר"
(צילום: שאול גולן)
בהקראת גזר הדין אמר השופט מיכאל קרשן: "כל עונש שאגזור על הנאשם, ודאי עונש מאסר בפועל, יפגע בו באופן ממשי. ברי כי כליאת הנאשם מאחורי סורג ובריח תפגע בו קשות. גם מאסר בפועל שירוצה בעבודות שירות יפגע בו ובתדמיתו העצמית באופן משמעותי ומן הסתם יסב לו נזק כלכלי".
אחרי הקראת גזר הדין אמר אביה של אחת הנערות כי מדובר בעונש "מחפיר ומביש". "מערכת המשפט בגדה באמון הנפגעות, בגדה באמון אזרחי מדינת ישראל ביכולתם להרחיק עברייני מין מורשעים מן החברה", אמר האב.
"גזר הדין הקל, המביש, המחפיר, שלא לומר אף פוגעני שוב כלפי אותן נפגעות עבירה הינו שערורייה ויביא לכך שעבריינים נוספים ימשיכו לפעול במרחבי המרשתת, ללא מורא וללא חשש מהחוק, וקל וחומר שלא ממערכת המשפט", הוסיף האב. "שיקול הדעת של בית המשפט בדבר יכולת השיקום של העבריין על פני מתן הגנה לנפגעות הוא מקומם ומחפיר. בית המשפט, תפקידו לגזור צדק ולא לתת לעבריין מין לחזור לקרב הציבור".