תושבי כפר סבא עמיר שרייבמן ורעייתו הגישו בקשה לתובענה ייצוגית נגד חברת "חלב בראשית" אשר סיפקה חלב נאקות וגרמה להם לזיהום חמור. שופטת בית משפט המחוזי מרכז בלוד, מיכל נד"ב, אישרה את בקשתם לתביעה הייצוגית: "ייכללו בעתירה כל מי שרכש וצרך חלב נאקות שלא עמד בתנאים ובהנחיות על פי כל דין, במשך שבע השנים האחרונות".
2 צפייה בגלריה
"החלב שווק לא כדין"
"החלב שווק לא כדין"
"החלב שווק לא כדין"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
עמיר שרייבמן (70) ואשתו, תושבי כפר סבא, גוללו את שעברו במסגרת התביעה: "לפני כשש שנים התחלנו לשתות חלב נאקות של 'בראשית', אחרי שהשתכנענו שיש לזה סגולות רפואיות".
לדבריו, "אמרו לנו שתנאי הייצור מפוקחים ומבוקרים והציגו לנו מצג שווא שאין ממה לדאוג. אך אחרי שלושה שבועות התחלנו להרגיש ברע וסבלנו מחום גבוה, הזעות מטורפות, חולשה וחוסר תיאבון.
"לאורך כל התקופה לא ידענו מה יש לנו, והמשכנו לעשות סדרת בדיקות ואפילו ששאלו אותנו אם יש לנו קשר לחיות השבנו בשלילה - כי לא מצאנו שום קשר. עד שקראנו על שני הילדים שנדבקו בברוצלה ואושפזו באיכילוב ונזכרנו שגם אנחנו שתינו מחלב בראשית.
"הגענו לבית חולים מאיר ובתום סדרת בדיקות החליטו לאשפז אותנו. שלחו את הבדיקות שלי למרכז הרעלים והתחלתי לקבל טיפול אנטיביוטי דרך הווריד. אחר כך הגיעו התוצאות הראשוניות שמאשרות את קיום חיידק הברוצלה".
2 צפייה בגלריה
חלב נאקות
חלב נאקות
חלב נאקות
(צילום: הרצל יוסף)
לאחר שהחלים החליט שרייבמן להגיש בקשה לתביעה ייצוגית נגד החברה והבעלים שלה, אייל ליפשיץ. "ליפשיץ הציג לציבור מצגים כוזבים לפיהם חלב הנאקות הוא מוצר בעל ערכים תזונתיים גבוהים וסגולות רפואיות, שבין היתר תורם בעוצמה רבה לדיכוי תהליכים דלקתיים בגוף...". בבקשה נטען, כי "לא רק שחלב הנאקות של ליפשיץ אינו תורם מאומה לבריאות ושיווקו נעשה שלא כדין, מתברר כי החלב נגוע בחיידק הברוצלה הגורם למחלת הברוצלוזיס (קדחת מלטה).
"משרד הבריאות הורה לליפשיץ להפסיק את פעילותו והוציא צו סגירה לעסקיו כבר ביולי 2015 ולמרות התחייבותו בכתב, כבר מאותו מועד להפסקת הפקת ושיווק חלב הנאקות, הוא המשיך בכך במשך תקופה ארוכה, תוך שהוא גורם לציבור גדול של צרכנים נזקים בריאותיים, עוגמת נפש ונזקים כספיים", נכתב בבקשה.
לסיכום נאמר בבקשה, שהוגשה באמצעות עו”ד אבנר גבאי, כי "ליפשיץ פעל באופן המסכן את בריאות הציבור, תוך זלזול בהוראות הדין והוראות משרד הבריאות, הכול במטרה לצבור רווחים שלא כדין". כאמור, בית המשפט אישר את התביעה הייצוגית.
עו"ד שי גלעד המייצג את ליפשיץ וחברת "חלב בראשית" מסר בתגובה: "אנו בוחנים בחינה מדוקדקת את ההחלטה, ואת תגובתנו ניתן במסגרת ההליך המשפטי".