בני משפחה מארצות הברית שסבתם טופלה במסירות במעון השיקומי גלר של בית החולים מאיר בכפר סבא תרמו לאחר פטירתה ריהוט גן בשווי אלפי שקלים לחצר המעון השיקומי של בית החולים בו טופלה. את התרומה הם ציינו בדרך מרגשת במיוחד באירוע מוסיקלי של בני המשפחה למטופלים המאושפזים.
1 צפייה בגלריה
המאושפזים ובני המשפחה באירוע המוסיקלי
המאושפזים ובני המשפחה באירוע המוסיקלי
המאושפזים ובני המשפחה באירוע המוסיקלי
(צילום: דוברות בית החולים)
קראו גם >>>>
בני המשפחה מסרו: "לאחר שסבתנו נפטרה ניסינו לחשוב יחד כמשפחה כיצד להנציח את שמה. סבתא גרה במשך מרבית חייה בארה"ב ולעיתים קרובות הגיעה לביקורים בארץ. במהלך אותם ביקורים היה לה חשוב מאוד לפגוש את המכרים השונים שלה בארץ, לדרוש בשלומם של קרובים ורחוקים ויותר מכל לבלות זמן איכות עם כל אחד מבני המשפחה.
"באחד הביקורים האחרונים היא נפלה ונזקקה לניתוח. היא נותחה בביה"ח מאיר ולאחר מכן עברה שיקום קצר במרכז השיקומי גלר. על אף שלא גרה בארץ, הציונות הייתה בראש מעייניה כמו גם הדאגה לחלשים לכן היה זה אך טבעי שנבחר בגלר כמקום בו ננציח את שמה. בתפילותיה היא נהגה להזכיר את שמם של חבריה החולים וכמובן להתקשר אליהם לפני כל שבת לדרוש בשלומם.
"החלטנו לחדש את ריהוט הגן בגלר כדי לאפשר מפגש נינוח ונעים בין בני המשפחות שהגיעו לבקר לבין הקשישים המאושפזים. ברור לנו שהצוותים הרפואיים עברו שנתיים לא פשוטות ולעיתים כחברה אנחנו נוטים לשכוח את מי ששומרים ודואגים לזקני החברה. היה לנו חשוב לתת את התרומה שלנו דווקא לאלו שלא תמיד זוכרים אותם. אנחנו מאמינים שכך סבתא הייתה נוהגת ומקווים שבמעשה זה גרמנו לסבתא נחת רוח. יהי זכרה ברוך".
ד"ר רחלי חפץ איזנפלד, מנהלת המערך הגריאטרי במרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית: "התרגשנו מאוד מהתרומה של המשפחה שגם הגיעו במהלך סוכות לשמח את הקשישים המאושפזים במחלקה לשיקום הגריאטרי שלנו. עבורנו, שבחרנו לטפל באוכלוסייה המבוגרת, כל יום הוא יום הקשיש, ובכל זאת, יום הקשיש הבינלאומי הוא עוד הזדמנות לזכור ולהזכיר את ההורים שלנו, הסבים והסבתות שלנו שמחד בשנת הקורונה "הורחקו" משגרת חיינו על מנת לשמור עליהם, ומנגד כל מה שהם צריכים זה אותנו - סביבם. לדעת שהם חשובים, רלוונטיים ואהובים. אנחנו נמשיך לטפל בקשישים באהבה מתוך כבוד והערכה עצומה".