קבלת הפנים שזכה לה רושדי אבו מוך בעיר מגוריו, באקה אל גרביה, שכללה חגיגות המוניות, זכתה לגינוי נרחב מצד תושבים מאזור השרון שעושים קניות בבאקה אל גרביה. חלקם מהם קראו לחרם צרכנים על העיר.
1 צפייה בגלריה
החייל שנחטף ונרצח, משה תמם ז"ל
החייל שנחטף ונרצח, משה תמם ז"ל
החייל שנחטף ונרצח, משה תמם ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
אחרי 35 שנים בכלא, שוחרר השבוע אבו מוך, אחד מרוצחיו של החייל משה תמם ז"ל מחבצלת השרון. תמם נחטף על ידי אבו מוך ומחבלים נוספים ממחלף נתניה ב-1984, ונרצח על ידם במטע זיתים ליד ג'נין. על הרוצחים, ביניהם אבו-מוך, נגזר מאסר עולם, אך לפני כתשע שנים החליט הנשיא דאז שמעון פרס לקצוב את עונשם.
"בבאקה, עם כל הכבוד להם, לא צריכים לצאת בחגיגות ברחבי העיר, על זה שרוצח חייל צה"ל משתחרר", אומר אביתר לנג מבת חפר, שקרא ברשתות החברתיות לחרם צרכנים על העיר, "אני חושב שזה פגע קשה מאוד בהרבה מאוד אנשים".
במקביל, פועלת משפחתו של תמם, להטיל חרם צרכנים על מארגני החגיגות, שלדבריהם מספקים שירותים גם למשרדים ממשלתיים.
"את אח שלי אנחנו כבר לא נחזיר, אבל אנחנו מסתכלים על השמחה בה הרוצח התקבל בבאקה אל גרביה", אומר אורן תמם מנתניה, אחיו של משה, "מה בני הנוער והצעירים מבינים, שרוצח נתעב כזה מגיע ומתקבל ברוב חגיגות ובהדר? מה הם לומדים מזה? מה הם ירצו להיות כשהם יהיו גדולים? אם ככה הוא מתקבל כגיבור, גם הם ירצו להיות כמוהו. בגלל זה צריך קודם כל צריך לשלול את האזרחות שלו, כדי שלא יהיה כאן מקרה זהה בעתיד. שאזרח משתמש בחופש התנועה שלו ובתעודת זהות שלו כדי לרצוח חייל, אחד מסמלי המדינה.
"דבר שני, הצלחנו לגלות שלקרוב המשפחה של המחבל, יש עסק לבניה בבאקה אל גרביה, והוא עומד מאחורי חגיגות הניצחון. ואנחנו מתחילים להוביל חרם, כולל גופים ממשלתיים שרוכשים ממנו שירותים, לאור העובדה שהוא נתן במה להאדרת רוצח מחבל. הוא היה חלק משמעותי בארגון ומימון האירועים, ואנחנו כבר מקבלים פידבקים חיוביים על החרם. זה תהליך סיזיפי ארוך, אבל אני מניח שהוא יישא תוצאות".