עמותת "נגישות ישראל" וארגון "בצלמו" קוראים לראש עיריית רעננה להנגיש את בתי הכנסת בעיר לבעלי מוגבלויות ולקשישים. לטענת העמותה, מעל 90 אחוז מן המבנים אינם מונגשים לאוכלוסיות אלו.
1 צפייה בגלריה
בית הכנסת הגדול רעננה
בית הכנסת הגדול רעננה
בית הכנסת הגדול רעננה
(צילום: רועי רובינשטיין)
במכתב של עמותת "נגישות ישראל" וארגון "בצלמו" לראש העירייה נכתב:
"הרוב המוחץ של בתי הכנסת העירוניים והפרטים אינם נגישים כלל וכלל לציבור התושבים עם מוגבלות והקשישים. ציבור זה נתקל בקשיים ובחסמים לבוא להתפלל בימי חול, שבתות וחגים. חוסר הנגישות פוגע גם בעת שמחות, כגון עליית הבן לתורה, וגורם לעוגמת נפש מרובה למשפחות עם אנשים בעלי מוגבלות כזאת או אחרת".
במכתבם ציינו כי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי הכריז על הקמת קרן עירונית שתפעל בשיתוף עם המועצה הדתית להנגיש את בתי הכנסת בעיר תל אביב בשיתוף גבאי בתי הכנסת.
"החגים כבר בפתח וזה הזמן לדאוג שבחג הקרוב כולם יהיו חלק מהקהילה. יש לפעול לתהליך מסודר של הנגשת בתי הכנסת המובילים לעדות השונות בעיר, תוך שימוש במימון תחזוקה מתקציבי המועצה הדתית, בתקצוב העירייה, בגיוס תרומות וכל אמצעי אחר שברשות העירייה. לא ייתכן שתימנע מציבור הקשישים והאנשים עם מוגבלות הגעה והשתתפות בבתי הכנסת. לא ייתכן שבתי הכנסת לא יהיו נגישים בישראל", הוסיף יובל וגנר, יו"ר "נגישות ישראל".