לקראת החורף: משרד הבריאות הורה לחסן נגד שפעת את כל דיירי ועובדי בתי האבות בישראל כבר עתה. בקופת חולים כללית ומכבי כבר החלו בחיסונים אלו בקרב דיירי בתי האבות והדיור המוגן בעיר.
1 צפייה בגלריה
החלו חיסונים נגד שפעת
החלו חיסונים נגד שפעת
החלו חיסונים נגד שפעת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מדובר במשלוח החיסונים הראשון שהגיע לישראל המונה כמה אלפים בודדים של חיסונים לקופות החולים לצורך חיסון האוכלוסיה המבוגרת באזור השרון. כאמור, חיסונים אלו כבר החלו השבוע בקרב אוכלוסיה זו, ובתחילת שבוע הבא יגיעו משלוחים נוספים לקופות החולים ואז ייערכו בקופות לחסן את שאר האוכלוסיה.
לדברי כלנית קיי, ראש אגף סיעוד בקהילה בכללית “בשל מגיפת הקורונה אנו מחסנים בהדרגה ולפי הנחיות שקבע משרד הבריאות ומודל הנקודות של כללית למטופלים בסיכון. המשימה הראשונה הינה לחסן במהירות ובפרק זמן קצר מטופלים בסיכון כדי לשמור על בריאותם ולספק להם הגנה מפני מחלת השפעת וסיבוכיה.
"קצב ההתחסנות, עד כה, משביע רצון ושיתוף הפעולה וההיענות של המטופלים גבוה. כללית הזמינה השנה כמות שיא של חיסונים כ- 2,000,000 חיסונים אשר מגיעים במספר פעימות וכל הכמות אמורה להגיע לארץ עד לתחילת חודש נובמבר. עם הגעת כל כמות החיסונים שהוזמנה נרחיב את המבצע לאוכלוסיות נוספות”.
קיי מוסיפה כי קופ”ח כללית קיבלה 100,000 חיסונים בתרסיס לאף (פלומיסט) אשר יינתנו בשלב זה לילדים בגילאי 2-12 מדובר בחיסון שהוא חי מוחלש והוא ניתן בהתאם להתוויות הקליניות למתן החיסון.
החיסון ניתן למי שזומן מראש ונקבע לו תור על ידי צוות המרפאה באופן יזום. ייחוד נוסף השנה הוא שהחיסון ניתן במוקדים ייעודיים, ולא בכל מרפאה, וזאת על מנת למנוע התקהלויות וגם על מנת להבטיח הפרדה בין המתחסנים ליתר המטופלים".