תושבי רעננה נוסעים 13.3 אלף ק"מ ברכב הפרטי בממוצע בשנה. מספר כלי הרכב הפרטיים הרשומים בעיר ביחס לכל ל-1,000 תושבים – 440. רעננה היא העיר במקום ה-11 בממוצע נסועת כלי הרכב הנמוך ביותר.
1 צפייה בגלריה
הפקקים בדרך מנתניה לצומת רעננה
הפקקים בדרך מנתניה לצומת רעננה
פקקים בכבישים
(צילום: אוראל כהן)
עד כמה מצב התחבורה הציבורית בפריפריה עגום? מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי התושבים מחוץ למרכז הארץ נוסעים הרבה יותר ברכב הפרטי מאשר תושבי גוש דן והערים הגדולות. רהט היא העיר עם מספר הקילומטרים הגבוה ביותר שכלי רכב פרטי נוסע בשנה (21.8 אלף קילומטרים בממוצע) לעומת גבעתיים שהיא העיר שבה מספר הקילומטרים הנמוך ביותר שכלי רכב פרטי נוסע (11.4 אלף קילומטרים בממוצע, כמעט חצי ממספר הקילומטרים שנוסע נהג ברהט).
מהנתונים החדשים (שנת 2018) עולה כי אחרי תושבי רהט נמצאים תושבי ערד (19.9 אלף קילומטרים בממוצע), תושבי כפר קאסם (19.4 אלף ק"מ), אחריהם נמצאים תושבי דימונה (18 אלף ק"מ) וביתר עלית (17.9 אלף ק"מ).
לשם השוואה הירושלמי הממוצע נוסע בכל שנה 14.8 אלף ק"מ בממוצע, תושבי תל אביב-יפו גמעו בממוצע 12.3 אלף ק"מ בשנת 2018 ותושבי חיפה נסעו בממוצע 13.6 אלף קילומטר.
מנגד, תושבי גבעתיים כמעט ולא מזיזים את הרכב ונסעו 11.4 אלף קילומטר בלבד בשנת 2018. תושבי רמת גן נסעו 11.9 אלף קילומטר, ברמת השרון ופתח תקוה נסעו 12.9 אלף קילומטר בממוצע ובחולון נסעו 13.2 אלף קילומטר בממוצע בשנת 2018.
על פי הלמ"ס, בשנת 2018 הסתכמה הנסועה (מספר הקילומטרים שנסעו כלי הרכב המנועיים) ב-2.61 מיליארד ק', עלייה של 7.2%, לעומת 2017. רכב פרטי נסע בממוצע כ- 16,100 ק"מ בשנה, ירידה של 0.6% לעומת 2017. לעומת זאת, הנסועה השנתית של כלל כלי הרכב הפרטיים עלתה ב-3.4%.
ניתוח הנתונים חושף כי ככל שמתרחקים ממרכז הארץ מספר כלי הרכב בבעלות פרטית הרשומים בערים לכל 1,000 תושבים הולך ויורד וכך גם מספרם של המורשים לנהוג ל-1,000 תושבים הולך ופוחת.