תלונה במשטרה של תלמידה בבית ספר יוקרתי בשרון נגד אחד המורים על הטרדות מיניות, הובילה להפגנה סוערת של תלמידות והתבטאות שנויה במחלוקת שאמר מנהל המוסד, לפיה התלונה של התלמידה אינה נכונה.
1 צפייה בגלריה
"פועלים לצמוח מהמשבר"
"פועלים לצמוח מהמשבר"
"פועלים לצמוח מהמשבר"
(צילום: shutterstock)
קראו גם >>>>
הכל החל כאשר המשטרה פתחה בחקירה לאחר שנערה מבית הספר התלוננה שהמורה העביר לה שיעור פרטי על ספסל וביצע בעצמו מעשה מגונה בפניה.
בהתייחסות ראשונה ובלעדית ל"ידיעות השרון" אמר מנהל המוסד כי השיחה במהלך ההפגנה עם חלק קטן מהתלמידים, שהוקלטה, הייתה בלתי מתוכננת, ונאמרה ברגע של סערת רגשות. "הדברים לא נאמרו ביחס לתלונה עצמה ולמחאה שנוצרה. נהפוך הוא: יש לי הערכה עצומה וגאווה בתלמידים שגדלים להיות אנשים ערכיים ורודפי צדק. יחד עם זאת, מדובר בנושא רגיש וכך יש להתייחס אליו ולמעורבים בו, ולכן אני מצר מאוד על האופן שבו הגבתי ומבקש סליחה כנה מכל מי שנפגע ממני. קיימנו שיחות רבות בבית הספר בנושא ואנו כעת פועלים בשורת צעדים על מנת לצמוח מהמשבר ולהפוך אותו להזדמנות להגברת המודעות והשיח על הטרדות ופגיעות מיניות, העלאת התחושות הטבעיות שעולות במצב כזה בקרב התלמידים וחשיבה משותפת על האופן שבו ניתן לשמור על תחושת הביטחון והמוגנות של תלמידינו".
המנהל הוסיף כי "מסיבות מובנות אינני יכול להתייחס למקרה הספציפי שעמד בכותרות השבוע, אך אני מקווה שבימים הקרובים המשטרה והפרקליטות יפסקו בנדון. בינתיים, אנו פועלים על פי הנחיות משרד החינוך והמשטרה, וממשיכים לעשות כל שביכולתנו כדי לשמור על המוסד שלנו כמקום מוגן שבו כולם מרגישים בטוחים".
לדברי המנהל, בין הצעדים שיינקטו - מעגלי שיח כיתתיים בנושא, ומינוי נציבה לטיפול בתלונות על הטרדות ופגיעות מיניות וחוסר שוויון מגדרי ותרבותי.
לדברי יו"ר מנהיגות ההורים, "מהתלונה שנשאה לכאורה אופי מיני, נראה כאילו מדובר בחציית גבולות. זה קרה על פי הנטען בעת שיעור פרטני בחוץ. הוא, כמובן, הכחיש את הנאמר".
התלמידות הזדרזו לארגן הפגנה. "בעיניי ההפגנה הזו העלתה שאלות חשובות מאוד, כמו מהו חופש ביטוי ומהם גבולות המחאה".
עוד ציינה כי כמתנדבת במשך שנים רבות במרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, היא ביקרה בבתי ספר, בכל כיתה שנכנסה אליה שמעה על המון מקרים של פגיעות מיניות. "החברה שלנו לא מוגנת מפני פגיעות מיניות שקורות בשכיחות ובתדירות מבהילה. הפגיעות המיניות יכלו לקרות בשל העובדה שלא דיברו עליהן. הנחת העבודה שלנו היא שככל שמדברים על זה ומדווחים על זה – יהיו פחות פגיעות בפועל. ואם יש תלמידות שדיברו על מה שקרה להן - זה יעשה את השינוי. בצבא זה כבר קרה. עכשיו מהפכת ה-Me Too הגיעה למערכת החינוך. יש כעת הזדמנות לשינוי, בית הספר יצר קשר עם המחלקה החינוכית של המרכז לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית כדי להתניע ביחד תוכנית למיניות בריאה ותקשורת בין המינים".
יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר העדיפה שלא להתייחס לנושא.