חבר המועצה עו"ד אלי אלוש, שלח ביום חמישי האחרון הצעה לראש העיר חיים ברוידא - לפיה תגיש עיריית רעננה למשרד הפנים בקשה לדחיית תשלומי הארנונה לתושבי העיר בשלושה חודשים. 
2 צפייה בגלריה
דחיה בשלושה חודשים
דחיה בשלושה חודשים
דחיה בשלושה חודשים
(צילום: הרצל יוסף)
הצעתו, באה לאחר החלטת הממשלה על דחיית תשלומי הארנונה לעסקים בשלושה חודשים. אלי מציע להרחיב את ההקלה המשמעותית לכלל התושבים, אשר לאור המצב החדש וגל הפיטורים הגורף - נקלעים למצב כלכלי בעייתי ומתקשים בתשלום ההוצאות השוטפות.
"אני חושב שראש העיר צריך ליזום פניה למשרד הפנים, ולהפחית או לבטל את הארנונה לשלושת החודשים הקרובים", אומר אלי אלוש, "לעירייה יש הוצאות והכנסות. העירייה לא מוציאה היום לא על תרבות, לא על תשתיות, לא על חינוך. אם אין הוצאות ולא יהיו הוצאות בשלושת החודשים הקרובים, אז אפשר לצמצם את הארנונה לתושבים ולבוא לטובתם, מבלי שזה יפגע בתקציב השוטף של העירייה. נכון שזה לא בסמכות העירייה, אבל אפשר לפעול למען זה מול משרד הפנים. הדחייה בעניין העסקים אינה מספקת. התושבים אומרים שהם לא יכולים לעמוד על זה - הם לא עובדים, יצאו לחל"ת וצריכים לשלם שכר דירה. ממוצע הארנונה לחודש לבית הוא בערך 800 שקל, וזה המון כסף".
צעד שכזה טרם מיושם ברשות מקומית כלשהי. ראשונה להציעו, הייתה ראש עיריית חיפה עינת קליש-רותם, שפנתה למשרד הפנים כבר בשבוע שעבר בבקשה לאשר לעירייה לדחות מועדי תשלומי ארנונה גם לתושבי העיר. במידה ומשרד הפנים יאשר את בקשתה, יהיה זה תקדים בעבור רשויות אחרות. 
2 צפייה בגלריה
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
עו"ד אלי אלוש
(צילום: פרטי)

מעיריית רעננה נמסר: "מדובר בעוד פניה פופוליסטית של חבר המועצה אלי אלוש, שאינה עומדת במבחן המציאות. כחבר מועצה יודע אלוש, כי החלטה על הנחות בארנונה היא באחריות ואישור משרד הפנים. לראש העיר ולחברי מועצת העיר, אין יכולת עצמאית לבצע שינויים בארנונה. ראש העיר, חיים ברוידא, פנה במכתב לשר האוצר ולשר הפנים וביקש להקל בארנונה תוך מתן שיפוי של המדינה לעירייה. ראש העיר עם שלושת סגניו, חברי מועצה, מנכ"ל העירייה ובכירי העירייה מנהלים את המשבר באחריות תוך חשיבה על היום שאחרי. רעננה זוכה לשבחים על התפקוד והיעילות בעת המשבר".