קואליציה במשבר: חבר מועצת עיריית רעננה ויו"ר סיעת "רעננה מכל הלב" הודיע ביום שני השבוע על פרישתו מהקואליציה על רקע הפרת ההסכם הקואליציוני עם סיעתו בנוגע למיניו ליו"ר תאגיד מי רעננה.
3 צפייה בגלריה
יקי ודמני וחיים ברוידא
יקי ודמני וחיים ברוידא
יקי ודמני וחיים ברוידא
(צילומים: יח"צ)
במכתב מנומק ששלח לראש העירייה חיים ברוידא הוא מגולל את התייחסותו של ברוידא לסיכול המינוי מאחורי הקלעים: "פעלת מאחורי גבי". ברוידא אישר את העובדה כי אכן פעל לסיכול המינוי זאת למרות שהיה חתום עליו בהסכם הקואליציוני וטען, כי עשה זאת מאחר וודמני פעל מאחורי הקלעים "לייצר מחלוקות בתוך הקואליציה".
ודמני במכתבו לברוידא: "לאחר הבחירות לראשות ולמועצת העיר פנית אלי והצעת לי להיות דירקטור מטעם מועצת העיר בתאגיד מי רעננה כדי שאציג בהמשך את מועמדותי לתפקיד יו"ר התאגיד. נימקת את בקשתך בכך שלדעתך התאגיד מנוהל בצורה בזבזנית ולא יעילה , כי הולכת שולל ולא היית צריך למנות מ"מ יו"ר וכי נדרש לתפקיד היו"ר אדם עם ניסיון ניהולי רב כשלי כדי להוביל שינויים".
"נעניתי לבקשתך מתוך רצון אמיתי לתרום ללא תמורה את הידע הרב שצברתי לאורך שנים רבות בין השאר כבכיר בשב"כ, כסמנכ"ל בעלית, מנכ"ל טמפו, מנכ"ל אייס, מנכ"ל אלקטרה צריכה ועוד.
3 צפייה בגלריה
יקי ודמני. באתי לתרום
יקי ודמני. באתי לתרום
יקי ודמני. באתי לתרום
(צילום: אוראל כהן)
"ביום 3 דצמבר 2019 הודעתי לך שאני מוותר על תואר משנה לראש העיר מאחר 'ומערכת יחסי העבודה כפי שחשבתי שיהיו בין ראש עיר למשנה לראש עיר לא עמדה בציפיות שלי...' כך כתבתי בלי לפרט כדי לא לפגוע בך ולהשאיר את הדברים בינינו...בחודשיים האחרונים נתגלו חילוקי דעות מהותיים בינינו בכל הקשור לאיכות ניהול השלטון בעיר, מינויים והעדר שקיפות כפי שצריכה להיות לפי תפיסת עולמי.
"להפתעתי הרבה נודע לי כי פנית אישית מאחורי גבי לדח"צים מסוימים (דירקטורים מהציבור) של התאגיד ושידלת אותם לבחור יו"ר אחר ("רק לא ודמני")...במעשיך אלה חיים, נתת לשיקולים פוליטיים קטנוניים לגבור על שיקולים מקצועיים ופעלת מול דירקטורים מן הציבור שמייצגים את הציבור ולא את העירייה כדי להשפיע על בחירת יו"ר התאגיד.
"אינני פוליטיקאי ולא אהיה! באתי לתרום, הגעתי לתאגיד לבקשתך, לא ביקשתי תפקידים בשכר, לא תארים, לא כיבודים, לא משרדים וכיו"ב ומצאתי את עצמי במשחק מכור ולא ראוי מאחורי גבי. מכיוון ששיטות עבודתך אינן נראות לי ובשל איבוד האמון, איני יכול להמשיך ולהיות חלק מהקואליציה שבראשותך ולכן מחובתי להודיעך על פרישתי מהקואליציה.
"אמשיך לשרת את תושבי העיר כחבר המועצה מן המניין ומה שינחה אותי בהצבעותיי תהיה אך ורק טובת רעננה ותושביה וניהול איכותי של העיר בלי קשר לקואליציה או אופוזיציה".
בתגובה לדברים אלו הגיב ברוידא במכתב ארוך משלו על הטענות: "צר לי שדווקא בתקופה בה העולם, המדינה והרשויות מתמודדים עם אתגרים קשים, בריאותיים, כלכליים וחוסר ודאות, אתה בוחר לעסוק בעניינך האישיים. מי שבא לעבוד בכנות וביושרה למען טובת העיר רעננה, זוכה ממני למלוא התמיכה, החברות והעידוד.
3 צפייה בגלריה
ברוידא. סחטנות פוליטית
ברוידא. סחטנות פוליטית
ברוידא. סחטנות פוליטית
(צילום: יח"צ)
"...נולדתי ברעננה. אני לוקל פטריוט רענני ואוהב מאוד את העיר. היושרה והאמינות הן נר לרגלי. בעיקר עלי אישית מוטלת האחריות להשיב את רעננה למקום שהיא ראויה לו. ניצנים של התאוששות כאמור ניכרים בשטח. חשוב לי גם מאוד הביטחון התעסוקתי של עובדי העירייה. לכן גם פסלתי על הסף את הצעתך לי, לפטר לאלתר 300 מעובדי העירייה. במחלוקת הזו שנתגלעה בינינו, אני בצד של העובדים...הציבור ברעננה מאס בפוליטיקה הישנה, התככנית והמפלגת. התושבים מצפים שהאינטרס הציבורי יגבר על כל שיקול פוליטי אישי פרטי. לכאן אני חותר. מי שאינו מסוגל לכך, ייתן את הדין וחשבון לציבור והוא שישפוט.
"..אני מבקש סביבי את האנשים שבאו מתוך שליחות אמתית. לתרום למען שגשוגה של רעננה. לצערי פעלת לאחרונה גם מאחורי הקלעים, כדי לייצר מחלוקות בתוך הקואליציה. ההצעה למנותך ליו"ר תאגיד" מי רעננה", הייתה במסגרת הסכמות שהקואליציה התחייבה להן, כל עוד אתה מילאת את המחויבות עליה חתמת כחבר נאמן לקואליציה. לכן לא ברורה לי מידת התמיהה שלך שאינני תומך במועמדותך ליו"ר 'מי רעננה'. אני פה למען תושבי רעננה. לא אכנע לסחטנות פוליטית מכל סוג".