דודו בר יהושע מרעננה זכה להגשים חלום ל־16 אנשים בעלי מוגבלויות מהאזור ויצא איתם בשבוע שעבר לטיול בן יומיים באילת, יחד עם שמונה מתנדבים ממועדון הליונס ברעננה. מה שלאחרים נראה כעוד טיול שגרתי לבירת החום והנופש, מהווה עבורם נקודת שיא משמעותית.
1 צפייה בגלריה
יצאו לטיול שנתי
יצאו לטיול שנתי
יצאו לטיול שנתי
(צילום: פרטי)
"יש להם כמה חלומות, ואני הבטחתי להם לקיים את כולם", אומר בר יהושוע בן ה־71, המרכז את פעילות המועדון מול מרכז "בכל אופן רוכבים" ו"אנשים עם מוגבלויות" מקבוצות "משוטטים נגישים" ומקבוצת "משוטטים צעירים".
"אחד החלומות היה טיול עם לילה לאילת, ולקח זמן כי אספתי תרומות ואכן נסענו לאילת", מציין בר יהושע, ומוסיף כי הפעילות התקיימה בתיאום עם אגף הרווחה בעיריית רעננה. זהו הטיול התשיעי אליו יוצאת הקבוצה, בעלי מוגבלויות בגילאי 21 עד 40 - אבל לראשונה הם יצאו לטיול כולל לילה.
איך מרימים טיול כזה?
"בניתי צוות, שניים ממועדון הליונס, שניים מקבוצת המשוטטים ושני עובדים סוציאליים מהעירייה. מדובר בסיפור מורכב, כי צריך מלון שמותאם לאנשים עם מוגבלויות, צריך לעשות סיור מקדים בשביל לבדוק שהאתרים מתאימים ולהביא את כל הצוות המתאים".
ואיך היה?
"מדהים. בתור התחלה הם עמדו ממש יפה בלוחות הזמנים. יצאנו מוקדם, בשבע בבוקר, ולשמחתנו מזג האוויר היה נפלא. הגענו לחוות האלפקות. אחרי זה נסענו לאילת, ועצרנו לאכול ארוחת צהריים ביוטבתה - אוכל שמתנדבי הליונס הכינו עוד לפני. בלילה הם לא היו מוכנים לישון, אז הבאנו קריוקי וכיבודים ושרנו ורקדנו. למחרת בבוקר הלכנו למצפה התת-ימי ובדרך גם בקברו של דוד בן גוריון. בכל מקום הם קיבלו הסברים על ציונות ועל המדינה. חזרנו הביתה מרוצים מאוד", אומר בר יהושע.
התגובות של חברי הקבוצה לאחר הטיול היו נלהבות: "הטיול הזה היה אחד הטיולים שאני הכי נהניתי בהם", אמר אחד מבחרי הקבוצה וחברו הוסיף: "הטיול הזה יישאר איתי עוד הרבה שנים, לא רציתי שזה ייגמר. חזרתי להרצליה עם דמעות. אתם החברים הכי טובים שיכולתי לבקש".
מטיילת נוספת אמרה כי "היה לנו חלום, והחלום התגשם. הטיול הזה זה הטיול הכי כייפי שהיה לי בחיים. פשוט ככה", היא אמרה.
"הייתי רוצה בשם כולם שניסע עוד פעם לאילת אבל הפעם לשבוע שלם", אומר אחד מהמשתתפים.
מה החלום הבא?
"החלום הבא שלהם זה לנסוע לחו"ל, ואנחנו עובדים על זה", אומר בר יהושע, "הבעיה היא כסף, ואנחנו מחפשים ספונסר שיעזור לנו להרים את הפרויקט הזה".
לאן אתם מתכננים לטוס?
"זה לא פשוט, כי מדובר בטיול עם כיסאות גלגלים ופרוצדורה. המטרה היא לנסוע לחו"ל, להיפגש עם אנשים כמוהם ולרכב על אופניים כמו שהם עושים כאן במתחם 'בכל אופן רוכבים'. הרעיון הוא להיפגש עם העיר התאומה של רעננה, פוזנן בפולין, ואחר כך לנסוע להיפגש בברלין עם אנשים כמוהם במשך חמישה שישה ימים".