‎סדנת הרכב של סיירת תיקונים בשיתוף "ניאו מוטורס", סוכנות "טויוטה" בעיר, נערכה בשבוע שעבר ברעננה. ‎משתתפי הסדנה למדו באופן פעיל על מערכות הרכב החשובות - חשמל, צמיגים, בלמים ומנוע. ‎
1 צפייה בגלריה
שיעור ברכב. תעודה לכל משתתף
שיעור ברכב. תעודה לכל משתתף
שיעור ברכב. תעודה לכל משתתף
(צילום: סיירת תיקונים רעננה)
קראו גם >>
מנכ"ל "ניאו מוטורס" יניב שלם העביר את הסדנה בעצמו והסביר שמטרתה להנגיש לכל בעל רכב מידע בסיסי על המכונית שלו. לדבריו, רוב הנהגים נכנסים מדי יום לרכבם, מתניעים ונוסעים בלי להכיר את מכלולי הרכב. חוסר ידע עלול להוות סכנה בטיחותית וידע הוא כוח לכל בעל רכב שנכנס לטיפול או לתיקון במוסך.
‎עלות הסדנה 125 שקל למשתתף. כל ההכנסות מועברות כתרומה למימון פעילותה של עמותת סיירת תיקונים רעננה, המסייעת בתיקוני בית ובשיפוצים קלים למשפחות מעוטות יכולת, קשישים, משפחות חד־הוריות וניצולי שואה.
בתחילת דרכה התקינו מתנדבי הסיירת גלאי עשן בבתי קשישים, ובהמשך ביצעו בבתי הקשישים שיפוצים קלים כמו התקנת מקלחון במקום אמבטיה, תיקוני אינסטלציה וחשמל. כמו כן קידמו בעיר פרויקטים חברתיים: תיקון מחשבים, השבחתם וחלוקתם לילדים ממשפחות שנקלעו למצוקה על רקע משבר הקורונה. כמו כן נתרמו שוברים לכלי כתיבה עבור משפחות נזקקות ומשפחות חד־הוריות, נערך קטיף פירות בשיתוף עמותת "לקט ישראל" ועמותת "מחיים לחיים", הוקמו וקושטו סוכות ונבנו חנוכיות על ידי תלמידי החינוך המיוחד.
‎"אנחנו נתקלים כל הזמן במצבים מרגשים ונוגעים ללב", אומר יו"ר סיירת תיקונים רעננה אמיר פוירמן, "למשל אישה המבוגרת החיה לבדה, אמהות חד־הוריות, ובאחרונה גם במשפחות שהקורונה ריסקה אותן כלכלית ועד לא מזמן היו להם חיים אחרים. ומצד שני אנו פוגשים בעלי עסקים נדיבים שתורמים לאחר בלי לקבל תמורה".
סיירת התיקונים זקוקה למתנדבים נוספים, בהם בעלי מקצוע בתחומים שונים. "אנו מחפשים אנשים שאוהבים לעשות טוב", אומר יו"ר הסיירת, ומדגיש: "הסיירת מתקיימת מתרומות בלבד וכל הכסף חוזר לקהילה, לאלה שנזקקים".
‎בסיום סדנת הרכב חולקו תעודות לכל המשתתפים. בעקבות הצלחת הסדנה הראשונה והביקוש הרב תיערך סדנה נוספת. פרטים בעמוד הפייסבוק של סיירת התיקונים ובטלפון 072-3957507.