תאגיד מי רעננה מסכם את השנה החולפת ונותן גם הנחיות חדשות של התאגיד בעקבות משבר הקורונה לבעלי עסקים ולצרכנים פרטיים. כל המספרים:
1 צפייה בגלריה
מחדשים תשתיות
מחדשים תשתיות
מחדשים תשתיות
(צילום: תאגיד מי רעננה)
∙ תאגיד מי רעננה השקיע בשנת 2019 כ-27 מיליון שקל, בתשתיות המים בעיר. מתוכם: כ-11 מיליון שקל הושקעו בשיקום תשתיות מים וביוב, כ-7 מיליון שקל הושקעו בפיתוח תשתיות חדשות, כולל פיתוח מכון השפכים, וכ-8.9 מיליון ₪ הושקעו באפיקים נוספים לטובת התושבים.
∙ תאגיד מי רעננה סיפק בשנת 2019 כ-6.9 מיליון מ"ק מים לכ-88,000 תושבים.
∙ פחת המים של התאגיד, עומד על כ-7.9% בלבד- נמוך מהממוצע הארצי.
∙ מבארות המים של העיר הופקו כ- 4,076,838 מ"ק מים.
∙ בשנת 2019 התקבלו 9,527 פניות בשירות לקוחות פרונטלי; 26,357 פניות בוצעו דרך הטלפון; 9,511 פניות הגיעו בדוא"ל, וכ-1,793 פניות היו דרך אתר התאגיד.
∙ זמן ההמתנה הממוצע למענה במוקד הטלפוני, עמד כל 1:07 דקות בלבד.
∙ אחוזי הגבייה בתאגיד עומדים על כ-98%, מהגבוהים בארץ.
כמו כן, 21,956 מכתבים נשלחו על חשד לנזילה, 14,247 מכתבים נשלחו על צריכה חריגה, וכ- 17,100 סמסים נשלחו על חשד לנזילה.
על פי הנחיות רשות המים, מעניק התאגיד הטבות לאוכלוסיות מיוחדות. הגופים הזכאים לקבוע זכאות הם: המוסד לביטוח לאומי, משרד הביטחון לגבי נכי צה"ל, הרשות לזכויות ניצולי השואה ולנפגעי פעולות איבה.
∙ אורך צנרת המים בעיר עומד על כ-202 ק"מ. בשנת 2019 הוחלפו כ-13.5 ק"מ של צנרת, וכן 10 מגופים.
∙ בשנה החולפת היו כ-505 סתימות ביוב, שטופלו כולן בזמן התקני.
כמו כן בוצעו עבודות בהיקף של כ- 2.1 ק"מ של שרוולים- הליך הנדסי להחלפת או שדרוג צינור, תוך צימצום משמעותי של זמן הטיפול והפגיעה באורח החיים.

משבר הקורונה

צרכנים ביתיים
בראש ובראשונה, כל פעולות האכיפה נעצרו עד להודעה חדשה.
עם זאת, בתאגיד ממליצים להמשיך לשלם את החשבון השוטף, על מנת שלא לצבור חיובים בתום תקופת המשבר, בתנאים מיוחדים:
1. יתאפשר תשלום חשבונות מים וביוב ללא צבירת ריבית. במידה וקיימים חשבונות שלא שילמתם בזמן, ניתן להסדירם בסכום המקורי ללא ריביות – עד להודעה חדשה.
2. כמו כן, ברגע שיתאפשר, ניתן יהיה לדון על הסדרי תשלום חובות וביטול ריביות שנמצאים בטיפול משפטי. את הפניות בנושא הסדרת חובות לשלוח למייל water@mei-raanana.co.il.
את כל התשלומים ניתן לשלם באתר מי רעננה (חפשו את קטגוריות "תשלום חשבון באתר" לתשלום באמצעות ספח או "תיק תושב לתשלום ללא ספח) וכן במוקד הטלפוני במספר 1-801-227-227 בשיחת חינם: שלוחה 1 באמצעות מענה קולי, או שלוחה 2 באמצעות נציג שירות.
בעלי עסקים
בהתאם להחלטת רשות המים אנו מאפשרים גם הקלה בתשלום חשבונות המים לבעלי עסקים.
חשבון המים הקרוב לחודשים 1-2/2020 יופץ בקרוב לכל הצרכנים. בשל המצב הנוכחי של העסקים במדינה, אנו מאפשרים דחיית תשלום חשבון זה (בלבד) עד לתאריך ה-10/06/2020.
שימו לב: חובה לציין בשיחת הטלפון או במייל את המידע הבא: מספר משלם + שם המשלם + מספר טלפון. במידה ואתם לא מעוניינים לשנות את תאריך התשלום של ה-10/04/2020, התעלמו מהודעה זו.
במידה והחלטתם לדחות את התשלום – ראשית, כאמור, יש באפשרותכם לשלמו עד ה-10/06/2020, ושנית, קיימת בפניכם אפשרות לפרוס את התשלום עד ל-12 תשלומים.