"חברות אמיצה כמעט בלי מילים": סיפורן של מתנדבת ומטופלת שהפכו תוך שלושה חודשים בלבד לחברות הכי טובות.
1 צפייה בגלריה
מרב אלון ועליזה אליאס
מרב אלון ועליזה אליאס
מרב אלון ועליזה אליאס
(צילום: דוברות מכבי)
קראו גם >>>>
כשמרב אלון מהוד השרון אובחנה כחולה בטרשת נפוצה היא נאלצה לעזוב את עבודתה "פתאום באמצע החיים התפנה לי המון זמן. היה לי חשוב לעשות משהו משמעותי, בעל ערך. אז החלטתי להתנדב".
מרב בדקה כמה אפשרויות ובחרה בהתנדבות עם קשישים עריריים. היא שמעה על פרויקט ההתנדבות של מכבי שירותי בריאות, "נפגשים", ונרשמה. לאחר הכשרה קצרה, קבלה את פרטי המטופלת אליה היא צריכה להגיע וגילתה כי מדובר בבחורה יחסית צעירה, שגרה עם משפחתה. רחוק ממה שתכננה אבל החליטה ללכת על זה.
מרב הגיעה לביתה של עליזה אליאס, אשר מתגוררת עם אמה ושני אחיה. לכאורה לא בודדה בכלל. אבל אז ראתה מרב שעליזה יושבת על כסא גלגלים; היא משותקת בארבע גפיים וסובלת מניוון שרירים. לדברי מרב הקליק היה מידי: "היא שבתה את ליבי מהרגע הראשון. על אף הקושי והנכות שלה היא קיבלה אותי בחיוך והרגשתי שמדובר בבחורה מאוד מיוחדת".
הקשר המיוחד שנרקם בין השתיים הלך והתהדק. הן נפגשות אחת לשבוע בביתה של עליזה ובכל פעם מדברות על הכול, מכירות קצת יותר והקשר מעמיק. "יש בינינו שיחות על הרבה נושאים, בעיקר על הזמר אדם שעליזה מעריצה. הנכות מאלצת אותה להישאר בבית רוב הזמן ולחיות בבדידות והמפגש מעורר בה שמחה וחיים. היא מתקשה בדיבור והשיחות בינינו לא ארוכות אבל החברות שלנו היא חברות כמעט בלי מילים. במפגשים היא מרעיפה אהבה בדרך שלה ואין מרגש מזה".
ביום הולדתה של עליזה, החליטה מרב להגשים לעליזה חלום. היא הפתיעה אותה ורכשה עבורה כרטיסים למופע של הזמר אדם "היה מדובר במבצע מאוד מורכב. התקשרתי למנהלת המופע כדי לוודא שהמקום מונגש לכסא גלגלים כך שנוכל להתקרב לבמה. לקחנו רכב מיוחד ואלינו הצטרפו עוד שני מטפלים. המבט בעיניים של עליזה כשאדם עלה לבמה, היה שווה את כל המאמץ. היא התרגשה עד דמעות. אחר כך גם פגשנו אותו מאחורי הקלעים. אני חושבת שזה היה אחד הימים המרגשים בחיי. לא הצלחתי להירדם בלילה מרוב התרגשות".
המפגשים בין עליזה למרב משמחים ומרגשים את מרב אבל עבור עליזה הם הרבה יותר מזה: "היא החיים שלי. היא חברה שלי ואני אוהבת אותה. היא עושה לי שמחה בלב. אני מאושרת שיש לי אותה", משתפת עליזה בהתרגשות, ומרב מוסיפה כי מאז שהתחילו להיפגש עליזה מרגישה פיזית טוב יותר. התיאבון שלה חזר והיא מתפקדת בצורה טובה יותר.
"אני ממליצה לכל מי ששוקל או מתלבט, פשוט לעשות את זה. הסיפוק שמקבלים והתמורה היא אין סופית. זה נותן פרופורציה ומשמעות לחיים", מסכמת מירב.
למעוניינים לקבל פרטים נוספים על פרויקט המתנדבים של מכבי ניתן לפנות ל:
nifgsimsharon@mac.org.il או 035488511