פתיחתו של גן חדש ברעננה שיפעל בשיטת מונטסורי מכעיסה את ההורים בגן טרום חובה "עירית" לאחר שנודע להם שמנהלת הגן שלהם מונתה למנהלת הגן החדש.
1 צפייה בגלריה
"זכותה של הגננת להתקדם"
"זכותה של הגננת להתקדם"
"זכותה של הגננת להתקדם"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
"כשנרשמנו לפני שנה לגן טרום חובה", אומרת אחת האמהות, "נאמר לנו שהגן יפעל במשך שנתיים עם אותו צוות. לפני מספר ימים נודע לנו שמנהלת הגן שלנו, נוגה, שהייתה אמורה להמשיך איתנו גם בשנה הבאה, בגן חובה, עוברת לנהל את גן מונטסורי. אף אחד לא הודיע לנו באופן רשמי, התרוצצו שמועות, וכשאלה שהופיעו בפורום הקבוצתי של הגן, הגננת כתבה לנו ואישרה את השמועה. נכון שזה נחשב עבורה קידום, אבל למה כל זה צריך להיות על חשבון 34 ילדי גן עירית אחרי שנת קורונה מזעזעת, כולל בידוד במשך שבועיים, ואחר כך טילים? עכשיו כשתעזוב מנהלת הגן בטח יתחלף כל הצוות".
מוסיפה אם אחרת: "אחרי שנגמרה הקורונה התחלנו לקבל בגן קצת יציבות והנה היא שוב מתערערת. אני כועסת על ההתנהלות של העירייה. מדובר בילדים קטנים בשנים הכי מעצבות שלהם. להתחיל שוב שנה חדשה בחוסר יציבות – זה חוסר רגישות".
בנוסף לשינוי הצפוי בצוות הגן בשנה הבאה, ההורים מצביעים על "מצב קטסטרופאלי", כהגדרתם, בצהרון השנה. "כל שני וחמישי מודיעים לנו שהסייעת לא מגיעה ולא נמצאה מחליפה, ולכן ההורים צריכים לאסוף את הילדים בשעה 14:00".
"זה פשוט ביזיון אחד גדול וזלזול בנו כהורים", כתבו כמה אימהות בפורום הגן, "שלא לדבר על הילדים שמשחקים איתם כך. עירייה שמכבדת את עצמה לא צריכה פעם אחר פעם לאיים בסגירת הגן ב-14:00".
מסכמת אחת האימהות: "בעצם נוצר מצב מגוחך שש מחסור בכוח אדם אבל פותחים גן חדש שמצטלם מאוד יפה ועושה יופי של יחסי ציבור לעירייה. במקום לטפח את הקיים ולדאוג לכוח אדם מספיק – קוראים להורים באמצע היום".
ביום שני השבוע הופתעו ההורים לגלות סייע וסייעת חדשים במקום הסייעות הקבועות של הגן, והאבסורד, שניהם לא דוברי עברית.
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "במסגרת החיפושים עבור גננת משרד החינוך שתנהל גן מונטסורי, הביעה נוגה את רצונה לעבור לנהל גן זה. מפקחת משרד החינוך המליצה חמות על מהלך זה שבו יש זכות לגננת להתקדם ונוגה אכן נבחרה".
באשר לתדירות ההיעדרויות של הסייעות נמסר מהעירייה: "לפי הרישומים לאורך כל השנה התקיימו 4 היעדרויות בסך הכול כאשר אחת מהן בנסיבות קורונה ובידוד".