תלמיד תיכון "רבין" בכפר סבא, רועי קאופמן, הציל נהג שעבר דום לב באמצע נסיעה ברחוב אחוזה ברעננה. קאופמן, הלומד במגמת רפואה בתיכון ומתנדב מזה כשלוש שנים במד"א, היה בדרך לביתו מרעננה לכפר סבא ביום ראשון השבוע ונחשף להתכנסות של אנשים באמצע הכביש: "ראיתי פתאום המולה מסביב לאדם ששכוב על הכביש", מספר קאופמן, "הבנתי לאחר מכן שמדובר בנהג רכב שבאמצע נסיעה קיבל אירוע לבבי והחלו לנסות ולבצע בו החייאה. ניגשתי למקום ונכנסתי לפעולה כמו שאומרים".
2 צפייה בגלריה
רועי קאופמן ומתנדב מד"א יוסי אזולאי בזירת האירוע
רועי קאופמן ומתנדב מד"א יוסי אזולאי בזירת האירוע
רועי קאופמן ומתנדב מד"א יוסי אזולאי בזירת האירוע
(צילומים: דורון בכר)
קראו גם >>>
מי שנכח באותה שעה במקום היה גם דורון בכר, מקדם התנדבות בכיר בעיריית רעננה, שתיאר את מה שאירע: "בדרכי הביתה ברחוב אחוזה מול העירייה, נתקעתי מאחורי אוטובוס מטרופולין שעמד ללא תזוזה. עקפתי אותו ואז ראיתי נהג האוטובוס רוכן על הרכב שלפניו. חשבתי שמדובר בתאונה קלה, תוך כדי עקיפה, נהג האוטובוס צעק לי לעזרה. הסתבר שנהג הרכב קיבל דום לב ועבד מבקש ממני להוציא אותו ממושב הנהג ולהשכיבו על הכביש. תוך כדי דיבור עם מד"א, הנהג מיד התחיל בהחייאה ונתן לי את הטלפון שאמשיך לדבר עם מד"א.
"במד"א ביקשו ממני את המיקום ושאלו אם יש דיפיברילטור (ערכת החייאה) באזור, אמרתי להם שאני מול העירייה, והם ביקשו שאביא משם את הערכה, רצתי לעירייה ושלפתי את ערכת ההחייאה ורצתי חזרה לרכב. אבל לא ידעתי איך מפעילים אותו ואז פתאום הגיע נער מקסים, באמת אין לי מילים, בשם רועי קאופמן בן 18 שהיה באזור והציג את עצמו כמתנדב מד"א כבר שלוש שנים. רועי חטף את המכשיר ויחד עם מתנדב נוסף של מד"א, יוסי אזולאי, שהיה במקום, החלו לבצע בו החייאה והחזירו לו את הדופק. אבל המיומנות והשקט של רועי, קור הרוח, זה פשוט נפלא שיש לנו נוער כזה".
2 צפייה בגלריה
דורון בכר. "אני למוד ניסיון"
דורון בכר. "אני למוד ניסיון"
דורון בכר. "יש לנו נוער מופלא"
(צילום: פרטי)
קאופמן מספר: "התחלתי לבצע החייאה בנהג הרכב באמצעות המכשור, ובמקביל להנשמות. הוא היה במצב קשה של דום לבבי, וכמובן מחוסר הכרה, ולשמחתי הרבה הצלחנו בכוחות משותפים להחזיר את הדופק של הנהג עד שהגיע מד"א ופינה אותו לבית החולים להמשך טיפול".
לא פחדת?
"אני רגיל לדברים כאלו, עברנו הכשרה במד"א, ובלי קשר אני גם לומד במגמת רפואה בתיכון, ככה שאני מה שנקרא די מיומן במקרים כאלו. אני יכול להבין למה אחרים נכנסים ללחץ במקרים כאלו, זה לא בגלל שאני יותר טוב מהם, אלא בגלל שפשוט זה חלק ממה שאני עושה בחיים".
מה מצבו של הנהג?
"על פי הבנתי הוא מאושפז בבית חולים ומצבו משתפר. הייתי מאוד מעוניין לפגוש בו כשהדבר יתאפשר".
איך אתה מסכם את האירוע?
"יש לי תחושת סיפוק גדולה מאוד, זו הרגשה טובה שאתה מציל חיים. זה למעשה גם החלום הגדול שלי, להיות רופא, כדי להמשיך ולעסוק בהצלת חיים".
גם בכר מסיים בנימה אופטמית: "אותי כל המעמד הזה ריגש מאד. הייתה כאן חלק משרשרת אנושית שהצילה חיים: נהג האוטובוס שלא עקף את הרכב והבין שמדובר במצוקה והתחיל להחיות, רועי שלא ויתר ויחד עם יוסי ממד"א החזירו את הדופק לנהג. זה פשוט כיף לדעת שיש אנשים טובים באמצע הדרך".