חשש מפני הידבקות בחיידק השיגלה בגני ילדים ברעננה. על פי דיווחים שהגיעו לידי "מיינט רעננה" מספר הורים פנו השבוע למשרד הבריאות בבקשה להנחות את הרשויות השונות לטפל בבעיה ולחטא את הגנים, זאת עקב היותו מדבק מאוד.
1 צפייה בגלריה
מחלה נפוצה ומדבקת
מחלה נפוצה ומדבקת
מחלה נפוצה ומדבקת
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
מפרסומי משרד הבריאות עולה כי חיידק השיגלה והמחלה הנקראית שיגלוזיס הנגרמת ממנו, נפוצה מאוד בקרב ילדים: "בישראל בכל שנה מדווחים מספר אלפי מקרים של תחלואה הקשורה לחיידק זה. התחלואה אופיינית בעיקר בילדים בין גיל שנה לארבע שנים, ומופיעה בעיקר בחודשי הקיץ".
תסמיני המחלה הנגרמת כתוצאה מחיידק השיגלה בדרך כלל מופיעים 1-2 ימים לאחר ההדבקה, וכוללים שלשולים (לעתים דמיים), חום גבוה, וכאבי בטן. המחלה יכולה להימשך כשבעה ימים.
במשרד הבריאות מבהירים כי "חיידק השיגלה מדבק מאוד - חשיפה לכמות קטנה של צואה מזוהמת עלולה לגרום למחלה. העברה של שיגלה מתרחשת כאשר אנשים שמים בפיהם או בולעים דבר שבא במגע עם צואה של אדם שחלה בשיגלוזיס. למשל:
מגע של ידיים מזוהמות עם אוכל או בפה. הידיים עלולות להזדהם באמצעות מגע עם משטח שזוהם בשיגלה (כגון צעצועים, אבזרי אמבטיה, שולחנותי, משטחי החתלה חיתול). הידיים גם עלולות להזדהם בעת החלפת חיתול של תינוק חולה, או בעת טיפול באדם חולה".
ממשרד הבריאות טרם נמסרה תגובה.