אוכלוסיית המבוגרים מעולם לא הייתה, מן הסתם, קהל היעד הטבעי של חברות ההייטק. אבל כשהתחיל הסגר הראשון הבינו ב"אמדוקס" שדווקא הם, המבוגרים שמצויים בקבוצת סיכון ושהורחקו ממשפחתם באחת, זקוקים לשירותים שלהם יותר מכל, ופתחו מוקד וירטואלי של מתנדבים כדי להנגיש עבורם את הטכנולוגיה.
קראו גם >>
כך סייעו בחודשים האחרונים מעל 200 מתנדבים לאנשים מבוגרים להתחבר לשיחות ווידאו עם הנכדים, לאזכרות של בני משפחה ב"זום" ולמפגשים חברתיים וירטואליים שסיפקו להם קצת אוויר לנשימה.
עכשיו, שבוע לתוך הסגר השני ששוב משאיר את המבוגרים בודדים קצת יותר מאשר את השאר, צפה שוב האופציה החשובה הזאת. יוזמת הפרויקט היא גלי שחר, חברת מועצת העיר ומנהלת הפעילות העסקית בישראל ב"אמדוקס". הרעיון נולד לפני כחצי שנה, מתוך הקשר עם משפחתה: "הדודה שלא מצליחה להתחבר ואמא שלי שצריך להסביר לה להרים או להוריד את המסך. אלו שיחות שיכולות להיות מתסכלות מאוד. שמתי לב שכשאת מנסה להסביר לקרוב משפחה שלך הכל הופך אמוציונלי. עם מישהו זר אנחנו ליותר סבלניים".
עד כה התקבלו במוקד אלפי פניות ושיחה ממוצעת אורכת כ־45 דקות. כדי לקבל תמיכה יש ליצור קשר עם המוקד ולהשאיר פרטים, ואחד המתנדבים ישוב למבקש.