חברת מועצת העיר דבי סלוצקי (מר"צ) טוענת כי ראש העירייה, חיים ברוידא מצוי בניגוד אינטרסים לאחר שבישיבה האחרונה לוועדת המשנה לתכנון ובניה, הוא, כיו"ר הוועדה, לא פסל את עצמו מלדון בעניין בו אחד מעורכי הדין המייצגים את הצדדים תרם לו לקמפיין הבחירות. ברוידא בתגובה חריפה טען, כי אף אחד לא ינסה לפגוע ביושרתו וכי הוא נוהג על פי החוק.
2 צפייה בגלריה
חיים ברוידא. התנהלות שקולה ועניינית
חיים ברוידא. התנהלות שקולה ועניינית
חיים ברוידא. התנהלות שקולה ועניינית
(צילום: אסף פרידמן)
במכתבה לברוידא כתבה סלוצקי: "נכחתי בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובנייה. בהיכנסי, נקלעתי לוויכוח בינך ובין חברי הוועדה, שנסוב סביב ניגוד עניינים שאתה מצוי בו משום שאחד הצדדים מיוצגי ע"י עו"ד פפר. אמנם אישרת שהעו"ד הנ"ל תרם לקמפיין הבחירות שלך 2,500 שקל (בדיקתי העלתה שמדובר בסכום כפול מזה) אבל ציינת שאתה לא רואה בכך פסול היות שאתה תוכל להכריע בצורה עניינית וללא כל קשר להיכרותך המוקדמת אתו.
"לאחר ויכוח יצאת מחדר הישיבות ומאוחר יותר חזרת לחדר והמשכנו בסדר היום עד לשלב מסוים כאשר הגענו לסעיף לדיון בו הצהרת שאתה שוב בניגוד עניינים. הפעם פעלת בהלימה לחוק והפקדת את ניהול הישיבה בידי אחד הסגנים. היות שכבר לאחרונה נכתב על זה בתקשורת ויותר מפעם אחת, אני רואה מחובתי להתייחס.
"תיארתי את השתלשלות מהלך העניינים בישיבה, מאחר שהיא מדגימה את הצורך להפריד בין תפקיד ראש העיר ותפקיד יו"ר הוועדה לתכנון ובנייה. גם ככה נהגו לעשות ראשי הערים שקדמו לך: נחום חופרי, זאב בילסקי ואיתן גינזבורג וטוב שכך.
"הנני ממליצה לשקול להפריד בין התפקידים ולוותר על תפקידך כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה ולמנות במקומך את ממלא מקום ראש העיר ניר קריסטל. סבורני שעומדות לפנייך מספיק מטלות בכך תוכל לפנות אליהן יותר זמן ותשומת לב".
2 צפייה בגלריה
דבי סלוצקי
דבי סלוצקי
דבי סלוצקי
(צילום: פרטי)
מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ראש העיר לקח בעצמו אחריות על תחום ההנדסה. הוא עומד בראש הועדה לתכנון ובנייה. מיום כניסתו לתפקיד פעל להסיר חסמים, לקדם מדיניות בנייה אחראית ומושכלת. בזכות פעילות זו ישתנה היחס בין הכנסות משטחי מסחר ותעסוקה לבין ההכנסות מארנונה ממגורים, מה שייצר מנוע צמיחה וחוסן כלכלי לרעננה. את התוצאות ניתן כבר היום לראות בשטח, עם הגדלה של 450.000 מטרים רבועים של שטחי תעסוקה ומסחר. בין היתר קמפוס אמדוקס, בניין אינפינטי, שופרסל אקוטק ובניית של שה מגדלי משרדים ו 7 בתי קולנוע בקניון רננים.
"יושרו של ראש העיר לא מוטל בספק כל הנסיונות של האופוזיציה לנסות ולפגוע נובעים ממניעים של חשבונאות פוליטית ולא ממניעים עניינים. ראש העיר בסיוע סגנו מיכאל רייזמן, פועלים בימים אלו סביב השעון כדי להסדיר ולתקן את כל ההתקשרויות הבזבזניות וחסרות האחריות במכרזים אשר נחתמו בימים בהם חברת המועצה דבי סלוצקי, עמדה בראש ועדת המכרזים. הסדרת המכרזים חוסכת עשרות מליוני שקלים לתושבי העיר משלמי המיסים.
"ראש העיר פועל וימשיך לפעול אך ורק למען טובת העיר ותושביה. צר לנו שבימים אלו שכולנו מגוייסים להתמודדות עירונית עם נגיף הקורונה, בוחרים חברי מועצה מהאופוזיציה לנסות וליצור פילוג וקרעים".