מיזם מקסים בהוד השרון: השירות הווטרינרי בעירייה החליט לסייע במציאת כלבים וחתולים שברחו מביתם ולא שבו עקב האזעקות, היירוטים ונפילות הטילים. השבוע במאמץ מיוחד נמצאה הכלבה אסיה והוחזרה לבעליה לאחר שברחה באחד מהערבים בהם נשמעו פיצוצים עזים ברחבי העיר.
2 צפייה בגלריה
הכלבים בורחים - העירייה תחזיר
הכלבים בורחים - העירייה תחזיר
הכלבים בורחים - העירייה תחזיר
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>>
ראש עיריית הוד השרון אמיר כוכבי: "המצב החדש עם האזעקות והיירוטים והתנהגות שונה של כולנו, גרם ללא מעט בעלי חיים אהובים להיעלם. את חלקם מצאנו, וחלקם עדיין לא חזרו. לכן, אם החתול ברח באזעקה? הכלבה יצאה לטיול כשהשער היה פתוח ולא חזרה? מוזמנות ומוזמנים לפרסם ונסייע גם בתפוצה וגם עם השירות הוטרינרי".
2 צפייה בגלריה
הכלבה אסיה. נמצאה
הכלבה אסיה. נמצאה
הכלבה אסיה. נמצאה
(צילום: פרטי)
טל שלוש, מאלף כלבים ומנהל "מרכז הכלב והאדם", והמאלפת אלה מורן, אחת ממנהלות קבוצת הפייסבוק "קבוצת התמיכה לבעלי כלבים רגישים" מעניקים מספר טיפים לבעלי חיות מחמד כיצתד להתמודד איתם בזמן אזעקות:
אזעקה בזמן שהייה בבית: עלינו לשים במהירות רצועה על כלבנו ולגשת למרחב המוגן הקרוב ביותר. במקביל, מומלץ להצטייד בחטיפים ולצ'פר את הכלב ככל האפשר במטרה לעזור לו להישאר רגוע בסיטואציה המלחיצה. אם הכלב אינו משתף פעולה עם החטיפים, לטפו אותו בעדינות והרגיעו אותו.
סיום השהייה במרחב המוגן וחזרה לבית: על מנת להחזיר את הכלב לשגרה מומלץ לתת לו עצם לעיסה טובה, לשחק איתו ולשהות לידו ככל האפשר. אם המצב הביטחוני מאפשר ניתן לעשות גם טיול קצר בסביבה לא מלחיצה עבורו. אם הכלב בוחר להתחבא מתחת לכסא או שולחן, זה גם בסדר, ניתן גם לשים לו שמיכה נעימה וצעצוע. אם הכלב נצמד אליכם זה סימן שהוא מבקש ממכם ביטחון, תנו לו את זה - זה מאוד חשוב. הוא סומך עליכם שתעזרו לו בחרדה שהוא חווה.
אזעקה בזמן טיול עם חיית המחמד: תחילה רצוי לקצר את הטיולים ולשנות את המסלול לכזה שבכל רגע נתון תישארו סמוכים לאזורים מוגנים, על אחת כמה וכמה אם הנכם גרים במקום בו אין זמן רב לרוץ למרחב המוגן. בנוסף, דאגו שבזמן הטיול יהיו לכם צ'ופרים רבים בכיס, וחשוב מאוד לוודא שתג השם של הכלב, בו מספר הטלפון שלכם, הבעלים, מופיע, שכן כלבים רבים נוטים להיבהל ולברוח בסיטואציות מבהילות מסוג זה. אם ישנה אזעקה ואינכם קרובים למרחב מוגן, שכבו על הרצפה, נסו לגרום לכלב לשכב לידכם ולא לשכוח להמשיך ללטף ולהרגיע.
אזעקה בזמן נסיעה ברכב עם חיית המחמד: עצרו בזהירות, רוצו למרחב המוגן והוציאו את הכלב, חשוב לצ'פר בחטיפים ולהחזיק חזק את הרצועה במטרה למנוע בריחות.