תושב שכונת גאולים בכפר סבא, בן 23, הגיע בשבת האחרונה לתחנת המשטרה כדי להתלונן על גניבת אופניו יומיים קודם לכן.
1 צפייה בגלריה
יעקב כהן. האופניים נגנבו
יעקב כהן. האופניים נגנבו
יעקב כהן. האופניים נגנבו
(צילום: פרטי)
קראו גם >>
להפתעתו התברר לו ששניים מהשוהים הבלתי חוקיים שהיו אחראים בשבועות האחרונים על גל של גניבות אופניים בעיר נלכדו על ידי שוטרי משטרת כפר סבא ממש לפני שחצו את הגבול לקלקיליה.
שמחתו גברה כשהתבשר כי האופניים שלו, שערכם 22 אלף שקל, נמצאו שלמים והוחזרו לו.
הכנופיה שגנבה את האופניים שלו ושל תושבים רבים אחרים מנתה שלושה אנשים. "כנראה עשו סיור מקדים ואולי ידעו שיש לי אופניים יקרים", הוא אומר. "הם טיפסו על הגדר, חדרו לחצר הבית ולקחו אותם". גנבות האופניים לא פסחו על תושבי שיכון יוספטל ושיכון העלייה (שם ננשך אחד הגנבים על ידי הכלב של בעל האופניים, לפני שנתפס). נגנבו גם אופניו של בכיר בעיריית כפר סבא, רוכב ספורטיבי שנוהג להשתתף בתחרויות "איירון־מן".
"מאז החלה משבר הקורונה יש עלייה של 20-30 אחוז בביקוש לאופניים מכל הסוגים. השוק חם. מצד אחד נוצר מחסור בחנויות ומצד שני גבר הביקוש לאופניים יד שנייה ועלה מספר הגניבות" - אומר יעקב כהן (57), אף הוא תושב שכונת גאולים, שאופניו נגנבו ביום ראשון שעבר וטרם נמצאו. "ככל הנראה הם הספיקו להעביר אותם לשטחי הרשות הפלסטינית", הוא אומר, מפוכח.
מדובר באופניים יקרים במיוחד שעולים 33 אלף שקל ומיועדים לרוכבים מקצוענים. הם עשויים מקרבון ומאובזרים ברכיבים מתקדמים.
כהן, הבעלים של סוכנות "טויוטה" בכפר סבא, חבר בקבוצת הרכיבה BikeWay שבמסגרתה הוא מרבה להשתתף בתחרויות החשובות ביותר בארץ. בכל תחרות רוכבים ארבעה ימים רצופים, 90-80 קילומטר בכל יום. הוא גם נוהג להשתתף במחנות אימונים בארץ ובחו"ל. "ועכשיו לקחו לי את האופניים", הוא אומר בעצב.
איך גילית שנגנבו האופניים?
"בכל יום שני אני עושה אימון בוקר. יצאתי לחצר כדי לקחת את האופניים ולא מצאתי אותם. חשבתי שאשתי הכניסה אותם הביתה. כשהתברר לי שהיא לא נגעה בהם חשתי רעד בכל הגוף. מיד רצתי לראות את צילומי האבטחה. התברר שהם נגנבו יום קודם, ברבע לשש בבוקר, עוד בטרם החלה הזריחה".
לדבריו, ניתן היה לראות את הגנב בפעולה: "במצלמות האבטחה שמותקנות על חומות הבית שלי רואים איך הגנב עבר ברחוב מבית לבית וניסה לפתוח שערים, עד שהגיע אליי וטיפס על החומה".
לרוע המזל, האופניים ניצבו בחצר ביתו בלתי נעולים. "מאז הסגר נהגתי להשאיר אותם בחצר, מתוך מחשבה שממילא אף אחד לא מסתובב ברחוב. אחרי שהסתיים הסגר המשכתי לנהוג כך מכוח הרגל".
מהמשטרה נמסר: "נעצרו שני שוהים בלתי חוקיים עם שני זוגות אופניים חשודים כגנובים. זוג אופניים אחד זוהה והושב לבעליו".