ביום שני בשבוע הבא ייערך מפגש מתעניינים לתכנית "קרן אור" המציעה לתושבים משכבות סוציו-אקונומיות חלשות באיזור השרון את האפשרות להצטרף לתכנית שמזכה ליווי אקדמי צמוד, חניכה ומלגת לימודים בגובה של כ-90% משכר הלימוד.
2 צפייה בגלריה
הביתחומי. 90% מלגה וליווי צמוד
הביתחומי. 90% מלגה וליווי צמוד
הביתחומי. 90% מלגה וליווי צמוד
(צילום: הבינתחומי הרצליה)
קראו גם >>>
תכנית "קרן אור" היא תכנית ייחודית למרכז הבינתחומי בהרצליה המאפשרת לצעירים בעלי פוטנציאל לימודי המגיעים משכבות סוציו-אקונומיות חלשות לרכוש השכלה אקדמית ולהביא לשינוי משמעותי בחייהם כתוצאה מכך.
בתכנית שלושה מסלולי לימוד: תואר ראשון במדעי המחשב, תואר ראשון במנהל עסקים עם התמחות בחשבונאות AccounTech ותואר ראשון בכלכלה וביזמות עם התמחות ב-Data Science. בוגרי התכנית משתלבים בענפי ההיי-טק ובמגזר העסקי.
מי שמתקבל לתכנית זוכה לליווי אקדמי צמוד, חניכה ומלגת לימודים בגובה של כ-90% משכר הלימוד. בתכנית לומדים כיום כ-50 סטודנטים ויש לה כ-250 בוגרים לאורך 20 שנות פעילות.
2 צפייה בגלריה
אושרי גרמה. "שינה לי את החיים"
אושרי גרמה. "שינה לי את החיים"
אושרי גרמה. "שינה לי את החיים"
(צילום: הבינתחומי הרצליה)
אושרי גרמה, בוגר תואר ראשון במדעי המחשב בבית ספר אפי ארזי למדעי המחשב במרכז הבינתחומי הרצליה בתכנית "קרן אור" מספר על החיבור שלו לתחום המחשוב עוד מילדות: "לאורך כל חיי אהבתי מחשבים, הייתי זה שמתקן את הבעיות בבית וזה שמתרגש לשמוע על טכנולוגיות חדשות. אך בלימודי התיכון והחטיבה לא חתרתי מספיק על מנת להשיג את מבוקשי וללמוד דברים שיוכלו לסייע לי להשתלב בתחום זה בעתיד".
כיצד הגעת לתכנית?
"לתכנית קרן אור נחשפתי באמצעות מש"קית הת"ש שלי בעת שירותי בחיל תקשוב. אני זוכר שכשקראתי לראשונה על התכנית, זה היה נשמע לי כמו חלום. מלגה כמעט מלאה ללימודים אקדמיים, אופציה ללמוד מדעי המחשב. פתאום קיבלתי משמעות אחרת למה שרציתי - אפשרות לקבל בסיס אמיתי לחיים שלי.
זה הרגיש שהתכנית היא בול בשבילי, מיועדת לאנשים שיש להם פוטנציאל להצליח ולהראות את הכישרון שלהם למרות שלא היו להם את ה״נתונים״ המתבקשים על מנת להיכנס לתחום הזה. אני זוכר את שיחת הטלפון שהתקשרו לבשר לי על השלב האחרון בקבלה לתכנית. הייתי מאושר וצעקתי מרוב אושר. הבנתי שקיבלתי את זה, את ההזדמנות המדהימה הזו לשקם את החיים שלי.
"וכך היה, התחלתי ללמוד בבינתחומי תואר במדעי המחשב. אם הייתי כותב פתק בגיל 18 לפני שהתגייסתי עם מה אני מאחל לעצמי ב-5 שנים הקרובות, אני בטוח שעתיד שקשור למחשבים היה כתוב שם. קרן אור זו תכנית מדהימה, שמעבר למלגה הכלכלית שתורמת המון לאנשים שבאים עם מצב סוציו-אקונומי לא טוב, היא גם תורמת לאותם הסטודנטים להשתלב בתואר אקדמי תוך עזרה מקצועית ונפשית לאורך כל התואר".
גרמה כיום עובד בתעשיית ההייטק לאחר סיום לימודיו: "כיום לאחר שסיימתי את התואר אני עובד בחברת סטארטאפ בשם Pick a Pier שעושה אופטימיזציה לתעשיית המרינות ע״י שימוש בטכנולוגיה. התחלתי בתפקיד QA וכיום אני מתכנת Full Stack בחברה"
להשתתפות בתכנית - לחצו כאן.