בשנת 2020 חולקו מעל 31 אלף דוחות לרוכבי אופניים חשמליים, כך עולה מנתוני משטרת ישראל שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, למרות הנתונים ניכרת ירידה משמעותית בכל הארץ במתן דוחות לרוכבי אופניים חשמליים.
1 צפייה בגלריה
ירידה בחלוקת דוחות
ירידה בחלוקת דוחות
ירידה בחלוקת דוחות
(צילום: אור ירוק)
קראו גם >>>
גם בעיר ניכרת הירידה הארצית ועל פי הנתונים, ברעננה חילקה המשטרה 121 דוחות לרוכבי אופניים חשמליים בשנת 2020, ירידה של 27% בהשוואה למספר הדוחות שחילקה בעיר בשנת 2019 שבמהלכה נרשמו לרוכבים 166 דוחות.
מתחילת שנת 2021 נהרגו 16 רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, זאת לאחר ששנת 2020 הייתה שנת שיא במספר הרוכבים ההרוגים והסתיימה עם 25 רוכבים הרוגים. על מנת להילחם בתופעה ולצמצם את מספר הנפגעים, אור ירוק וקרן עזריאלי מובילות יחד את נושא קידום הבטיחות בקרב רוכבי כלים חשמליים. במסגרת זו מתקיימות פעילויות הדרכה והסברה בדגש על קהלים בסיכון כבני נוער, קמפיינים ציבוריים להעלאת מודעות, קידום תשתיות וחקיקה בטיחותית.
ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדינת ישראל אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים לכבישים אבל לא הגדילה את מספר השוטרים ומספר הניידות שאמורים לאכוף את חוקי התנועה. כאשר נהג עובר עבירת תנועה מדובר בכישלון של המערכת. תפקיד המשטרה הוא לא לתת דוחות ולהעשיר את קופת המדינה אלא ליצור אווירה הרתעתית, כזאת שתמנע את אותן עבירות תנועה. לכן כדי להשיב את הביטחון האישי של הולכי הרגל והנהגים חייבים להוסיף שוטרים וניידות לרחובות הערים. בכך נוכל גם לצמצם את מספר הנפגעים הגבוה בתאונות במעורבות אופניים וקורקינטים חשמליים".