מרחיב את הלב: "תיקנתם לי את הלב שעכשיו יכול להתרחב מאושר" אמרה ריטה שכטמן האשה הראשונה בישראל שעברה פעולת צנתור לסגירת PFO (פתח במחיצה בלב) בזמן הריון במרכז הרפואי מאיר – וילדה לאחרונה את בתה.
2 צפייה בגלריה
ריטה שכטמן בלידה
ריטה שכטמן בלידה
ריטה שכטמן בלידה
(צילום: דוברות בית החולים מאיר)
קראו גם >>>
כזכור, לפני כחצי שנה פורסמה כתבה במיינט על ריטה שכטמן שהייתה בטרימסטר השני להריונה וסבלה מאירועים מוחיים חוזרים למרות הטיפול התרופתי שקיבלה. בדיון משותף שנערך אז עם צוות רב תחומי במרכז הרפואי מאיר שכלל קרדיולוגים, נוירולוגים וגניקולוגים הוחלט לפעול במהירות לביצוע פעולה צנתורית מתקדמת לסגירת המעבר תוך אתגר רפואי מורכב במטרה להציל את חייה ואת חייה העובר שלה.
לאחרונה הגיעה ריטה שוב למאיר - הפעם להרחיב את הלב ואת המשפחה וללדת את בתה, אחות לבנה הבכור.
ד"ר סילבר, שליוותה אותה לאורך כל ההיריון, חגגה באותו היום את יום הולדתה ותוכננה לצאת מבית החולים בסוף היום אבל המתינה לריטה, הפתיעה אותה, יילדה אותה ופגשה את התינוקת שכה נלחמה על חייה.
2 צפייה בגלריה
ריטה שכטמן. "אני מרגישה שהגיע הזמן שלי"
ריטה שכטמן. "אני מרגישה שהגיע הזמן שלי"
ריטה שכטמן. "אני מרגישה שהגיע הזמן שלי"
(צילום: אלי דסה)
"בזכות כל הצוות המדהים שלכם במאיר - ביניהם פרופ' עבד עסלי וד"ר מיכל סילבר הגעתי ליום הזה", היא מספרת בהתרגשות. "כל יום שאני נושמת בלי סחרחרות ובלי שיתוקים ונימולים בגוף. אני מודה לכל הצוות במאיר ולא מצליחה לתאר זאת במילים. לולא הניתוח הזה והטיפול המסור שלכם לא הייתי מגיעה ליום הזה והנסיכה הקטנה שלנו שמרגשת אותנו כל רגע מחדש לא הייתה מגיעה. כשהבנתי שבחדר הניתוח מתחת למסכה נמצאת ד"ר סילבר – התחלתי לבכות בטירוף – מאושר ומהתרגשות על סגירת המעגל".