ביום שלישי הקרוב ייערכו ברעננה בחירות לוועד עובדי העירייה, והרוחות גועשות. מול יו"ר הוועד, אורנה צדוק, יתמודד דוד יפרח. חברים בוועד העובדים טוענים, כי ההתנהלות סביב הבחירות אינה דמוקרטית ואינה הוגנת. לטענתם, הסתדרות העובדים מצדדת באורנה צדוק, ומאפשרת התנהגות לא תקינה בכך שהיא מתעלמת מטענותיהם באופן רציף.  
2 צפייה בגלריה
עיריית רעננה. 1,800 עובדים יצביעו בקלפי
עיריית רעננה. 1,800 עובדים יצביעו בקלפי
עיריית רעננה. 1,800 עובדים יצביעו בקלפי
(צילום: יוגב עמרני)
דוגמה להתנהלות בעייתית היא הודעה על קיום אירועים לעובדי העירייה סמוך למועד הבחירות. ביום שני האחרון נשלחה הודעה לעובדים, כי יומיים לפני הבחירות מתוכנן להתקיים טיול לירושלים בעלות מסובסדת של 30 שקלים. "זה כמו שוחד בחירות", אומר עובד עירייה. 
אירוע נוסף, שנערך ביום שני האחרון, הוא כנס לסייעות גני הילדים שמארגנת יו"ר הוועד. הודעה שנשלחה לסייעות בעיר, הזמינה אותן לערב מפנק: "בואו להתפנק, להשתחרר ולצאת מהשגרה. מצפות לראות את כולכן. בברכה, חברי ועד עובדים", נכתב בהודעה. 
"זאת מתנה לבחירות, שיבחרו בה", אומרת עובדת עירייה. "לפני תקופת הבחירות לא היה כלום ופתאום כל שבוע יש משהו".
"מה שהיא לא עשתה ארבע שנים היא נזכרה לעשות בחודשיים האחרונים", אומר עובד נוסף, "עכשיו כל שני וחמישי יש טיולים לחרמון, לקברי צדיקים. איפה היית ארבע שנים?". 
2 צפייה בגלריה
יו"ר ועד העובדים, אורנה צדוק
יו"ר ועד העובדים, אורנה צדוק
יו"ר ועד העובדים, אורנה צדוק
(צילום: פרטי)
עוד מקרה שעליו מספרים העובדים הוא ההחלטה לפסול את מועמדותה של גננת כנציגת גננות יול"א בוועד, עקב העובדה שהיא חברת הסתדרות המורים, בשעה שמועמדת אחרת, המזוהה עם צדוק, מאושרת להתמודדות, אף שכלל אינה גננת. "זה מהלך לא דמוקרטי", אומר עובד עירייה. לטענת עובדים, הם פנו גם בעניין זה להסתדרות ולא נענו.
"אסור לעשות שום אירוע שאינו נקבע לפני תחילת תקופת הבחירות", אמר ל"ידיעות השרון" בכיר בהנהלת ההסתדרות. "אם באמת יש כאלה בתוך ועד ההורים שטוענים שהאירועים נקבעו לאחר ההוראה על הבחירות, אז זה לא תקין. ועדת הבחירות חייבת לבדוק את הנושא, ולהעביר את הממצאים להסתדרות. היא מחויבת לתת מענה בכתב".
אך גם ועדה זאת, לטענת עובדים רבים וחברי ועד, נוטה לכיוונה של צדוק: "הייתה הצבעה להקמת ועדת הבחירות, החבר'ה שלה זכו בהצבעה, ומובן שהם סרים למרותה".
עובד אחר, המבקש להתמודד לנציגות בוועד, מספר על התחושות הקשות: "אני בא מתוך תמימות ושקיפות, ורואה שזה עולם אכזר. אנחנו כועסים על ההסתדרות שלא נותנת לנו גב, ומפנה אותנו לוועדה, והוועדה היא ועדה של אורנה".
מההסתדרות נמסר בתגובה: "הטענות אינן נכונות. ועדת הבחירות, שמונתה על ידי מועצת העובדים המכהנת, פועלת בלי לאות לקיום סדר בחירות תקין ושומרת באדיקות על טוהר הבחירות. ההסתדרות לא תיתן יד לכל ניסיון לייצר פרובוקציות סמוך למועד הבחירות. אנו מאחלים לכל המועמדים הצלחה רבה ומצפים לשיתוף פעולה פורה עם הנבחרים. יצוין, כי להסתדרות גוף בוררים אובייקטיבי הפועל לפי אמות מידה משפטיות ומקצועיות. אם תימצא טענה נכונה היא תתברר ותזכה לסעד".
תגובתה של אורנה צדוק לא התקבלה.