פרויקט המשלב אמנות וקליטת עלייה יוצא לדרך: השבוע תושק בגלריה בפארק רעננה תערוכת ציור חדשה שכל כולה מבוססת על עבודות של עולים חדשים שהגיעו לעיר מרחבי העולם, ועל סיפוריהם האישיים.
1 צפייה בגלריה
דבורה כהן עם אחד הציורים בתערוכה. "חברים ראו ורצו"
דבורה כהן עם אחד הציורים בתערוכה. "חברים ראו ורצו"
דבורה כהן עם אחד הציורים בתערוכה. "חברים ראו ורצו"
(צילומים: פרטי)
קראו גם >>
יוזמת התערוכה, חברת המועצה דרורה כהן, מספרת כי הרעיון נולד במהלך מפגש של המיזם ההתנדבותי "מדברים עברית", במסגרתו מלווים מתנדבים את העולים החדשים כדי לסייע להם בקליטה. "באחד המפגשים הגיעה אליי עולה חדשה עם תמונה שציירה ושאלה אותי אם נוכל לסייע לה בפרסום", משחזרת כהן, שהחליטה להרים את הכפפה ולהרחיב את היוזמה. "שלחנו בקבוצות הווטסאפ הייעודיות שלנו הודעות באנגלית, צרפתית, ספרדית וטורקית והזמנו את האמנים שמעוניינים לפנות אלינו. ככה הגיעו אלינו 18 אמנים, נשים וגברים, ממדינות שונות ברחבי העולם ובגילים מגוונים".
אחת האמניות שיציגו בתערוכה היא דבורה כהן, בת 44, אם לחמישה ובמקור מצרפת, שעלתה לארץ לפני עשור. כהן אמנם נולדה לאם אמנית אלא שהיא עצמה בכלל למדה בצרפת משפטים ופיננסים. כשהגיעה למדינה החדשה והייתה מטופלת בילדים בבית, פתאום מצאה את עצמה מתחילה לצייר ונהנית מזה. מהר מאוד הפך התחביב לעיסוק אהוב ומתגמל: "חברים הגיעו, ראו ורצו לקנות", היא מספרת, "זה לא ייאמן כמה מהר אהבו את העבודה שלי". הציור, כך היא מספרת, הפך עבורה גם לתרפויטי וסייע לה בתקופות מאתגרות. בעשור האחרון הספיקה כהן להציג בתערוכות בישראל ובעולם "בתל אביב, ביפו, בירושלים, מיאמי, פריז וגם ברעננה".
אמנית נוספת היא דבורה כודארי־וינקלר, בת 38, אם לשניים, במקור מריו דה ז'נרו שבברזיל, שם היתה בעלת משרד לעיצוב תעשייתי. היא הגיעה לישראל לפני כשנתיים וגם היא, כמו כהן, התחילה לצייר באופן ספונטני. "האמנות שלי מורכבת מאיחוד צבעים חזקים של יסודות הטבע, קווים זורמים עם אלמנטים אורגניים", היא אומרת, "הציור משחרר אותי מהלחץ ומשמח אותי ואת ההרגשה הזאת אני רוצה להעביר לאחרים".