כתב אישום הוגש השבוע לבית משפט השלום בכפר סבא נגד תושב רעננה יהודה עובדיה (36) מרעננה שביצע לפני כשלושה שבועות עבירות מין בשש קטינות בנות 3–12. בכך הוא הפר צו פיקוח שהוטל עליו לפני למעלה משנתיים. על פי הצו נאסר עליו להתחבר לקטינות, לעבוד, בתמורה או בהתנדבות, בעבודה המאפשרת קשר וקרבה לקטינות, ונדרש ממנו להתרחק ממקומות כינוס לקטינות במרחק שלא יפחת מ-50 מטרים. בניגוד גמור לצו, הנאשם הרכיב קטינות על סוסו וביצע בהן מעשים מגונים תוך כדי הרכיבה.
2 צפייה בגלריה
יהודה עובדיה. במעצר עד להחלטה אחרת
יהודה עובדיה. במעצר עד להחלטה אחרת
יהודה עובדיה. במעצר עד להחלטה אחרת
(צילום: פרטי)
קראו גם >>>
בראיון ל"מיינט", סיפר אביהן של שתיים מהילדות שנפגעו על ידי עובדיה, איך גילה על המעשים ועל ההתמודדות היומיומית שלהם כמשפחה מאז. "אני מרגיש שנכשלתי בשמירה על הילדות שלי. הן בטראומה קשה".

פיתה ילדות

את מעשיו ביצע יהודה עובדיה ביום שבת ה-20 בפברואר. בשעות הצהריים הוא הגיע ל"הר הזבל", גבעה מיוערת באזור כפר נחמן, החביבה על משפחות רבות כאתר טיולים. עובדיה הגיע לשם רכוב על סוס השייך לחווה שבבעלות משפחתו. הוא ידע שהסוס עשוי למשוך את תשומת לבם של הילדים ולעודד אותם לשהות בקרבתו, חרף האיסורים הקבועים בצו הפיקוח.
באותה עת, טיילו באזור ארבע ילדות יחד עם אימן. בשלב מסוים, הן שהו לבדן במעלה הגבעה, כאשר אמן ממתינה להן במרחק מה, ללא קשר עין ביניהן. עובדיה, שהבחין שהילדות לבדן, התקרב אליהן. הן ליטפו את הסוס, והוא הציע להן לעלות עליו תוך שהדגיש בפניהן כי אין להן סיבה לחשוש. בתחילה הן סירבו, בהמשך הוא הצליח לפתות שתיים מהן לרכוב ללא תשלום. אחרי שקיבלו אישור מהאם, הן עלו על הסוס, כל אחת בנפרד, ורכבו עליו כשעובדיה יושב מאחוריהן, צמוד אליהן, תוך שהוא מבצע בהן מעשים מגונים.
2 צפייה בגלריה
"הבנות בטראומה"
"הבנות בטראומה"
"הבנות בטראומה"
(צילום: פרטי)
כתב האישום מתאר בפירוט רב איך תוך כדי רכיבה אחז לסירוגין במותניה, רגליה, בטנה וידיה של אחת הילדות ונגע עם ידו באיבר מינה מתחת לחצאיתה בשתי הזדמנויות. בהמשך, עלתה אחותה על הסוס, כשהנאשם יושב מאחוריה ובצמוד אליה. השניים החלו לרכוב. ביודעו כי הילדה לא תוכל להתנגד למעשיו בעת הרכיבה, הניח הנאשם את ידו על איבר מינה מעל ותחת לתחתוניה. כשביקשה לעצור ולאפשר לה לרדת מהסוס, הוא סירב, המשיך במעשיו עד שהילדה החלה להטיל את מימיה מרוב פחד.
בהמשך, הציע עובדיה לשלושה ילדים בני 3 עד 12 לרכוב על הסוס, בהסכמת האב אף שילם 20 שקלים, מבלי שידע כי הנאשם, תוך כדי רכיבה, הצמיד את איבר מינו לישבנם של הילדים.
באותו זמן שהו באזור בטיול משפחתי שתי ילדות בנות 6 ו- 4 יחד עם הוריהן ובני משפחה נוספים. עובדיה הציע להרכיב אותן, כל אחת בנפרד, ובעת שרכבו כמה עשרות מטרים לאורך השביל, בין העצים, הוא הצמיד את איבר מינו לישבנן ונגע באיבר מינן מעל התחתונים. בגלל המרחק וזווית הראייה, אב המשפחה לא יכול היה לראות את המעשים המגונים שבוצעו בבנותיו אך תיעד את הנאשם במצלמתו, בעת שהרכיב את הבנות, מבלי לדעת שבכך יספק למשטרה ראיות חיוניות.

טראומה קשה

"רק לאחר שבנותיי סיימו לרכוב", סיפר האב, "הבת הגדולה שלנו סיפרה לאשתי שהאיש הכניס לה יד לתוך המכנסיים. בעקבות כך גם אחותה הקטנה סיפרה אותו הדבר. כששמעתי על כך מפי אשתי, ביקשתי ממנה ומחמותי להזעיק את המשטרה והתחלתי לרוץ לכיוון גבעת הזבל כדי לחפש אותו. בדרך ראיתי את האבא, שהילדות שלו רכבו על הסוס לפני הילדות שלי, וסיפרתי לו מה קרה. הוא שאל אותן וגם הן סיפרו לו שהוא נגע בהן מתחת ומעל הבגדים. גם הוא הזעיק את המשטרה. בינתיים גיסי פגש את המשפחה הראשונה, ששתיים מהילדות שלה נפגעו על הגבעה, וסיפר לאם המשפחה".
אחרי בערך 20 דקות איתר האב את עובדיה על הגבעה והחליט לטמון לו פח. "אמרתי לו שהבנות שלי נהנו מאוד מהרכיבה וביקשו ללמוד אצלו. ביקשתי את מספר הטלפון שלו. הוא נתן לי את המספר ואף ציין את שמו. לשמחתי, לא הייתי צריך להשתמש במספר הטלפון כי המשטרה הגיעה מיד ולכדה אותו".
מה שלום הבנות?
"הן התמודדו עם טראומה קשה, קיבלו טיפול פסיכולוגי, הייתה להם תקופה קשה וכיום הן מתאוששות. הבת הגדולה מבינה שעשו בה משהו אסור. סיפרנו להן סיפור על האיש הרע שגנב סוס ועשה דברים לא יפים, ושבזכותן הגיעה המשטרה לעוד ילדות שהוא פגע בהן".
לדבריו, אין מענה אמיתי למצוקתם של הורים שנקלעו לאירוע כזה. "גם ההורים מתמודדים עם טראומה. לא זכינו לליווי פסיכולוגי, רק לפגישה עם עובדת סוציאלית. ומי אמור לטפל באמא עם חרדות ובאבא שמרגיש כי נכשל בשמירה על הבנות שלו?"
מה התחושה בעקבות הגשת כתב האישום?
"אנחנו מרוצים, אבל סוף טוב לא יהיה לסיפור הזה אם עובדיה לא יישאר בכלא הרבה זמן. בבוא היום, כשייצא החוצה, זה יהיה כמו שמשחררים חיית טרף לטבע... הוא יחזור על מעשיו. הוא לא יטיב את דרכיו. אין ספק שיחזור לסורו. אנו מקווים שהוא לא ישוחרר ממעצרו כיוון שמסוכנותו ידועה וברורה".

עבר בעייתי

ואכן, עובדיה, ובשמותיו הקודמים שנדרי ולביא, הוא עבריין רכוש מוכר בעל הרשעות רבות שכבר ריצה שש תקופות מאסר. בין היתר נכלא לארבע שנים בגין גניבת תכשיטים כולל יהלום בשווי שני מיליון שקל. בעבר נעצר בחשד למעורבות באונס צעירה באזור התעשייה ברעננה, אך שוחרר ולא הוגש נגדו כתב אישום.
בבקשת המעצר עד תום ההליכים, שהוגשה השבוע, כתב נציג הפרקליטות כי "העובדה שהנאשם ביצע את המעשים המתוארים, כאשר חלק מבני המשפחה של הקטינות נמצאים בסמוך, מלמדת על תעוזה, היעדר כל יכולת לריסון עצמי ועל כך שאינו בוחל באמצעים לסיפוק יצריו המיניים".
בית המשפט השאיר את הנאשם במעצר עד להחלטה אחרת.