עם החזרה לשגרה, יש מי שעדיין יושבים בביתם, ומחכים לחזור למקום שהיה להם לבית שני: תנועת הנוער.
1 צפייה בגלריה
חניכי שבט הדר בפעילות בימי הקורונה
חניכי שבט הדר בפעילות בימי הקורונה
חניכי שבט הדר בפעילות בימי הקורונה
(צילום: פרטי)
שכב"גיסטים משבט הדר ברעננה, מספרים על הגעגוע, על התקווה שבאמת יחזרו לפעילות סוף סוף כפי שאושר במתווה משרד הבריאות – ועל החשש מפגיעה בתקציב.
עמית שטיינברג, מרכז צעיר בשבט, מספר: "הצופים זה רוב הפעילות שלי אחר הצהריים, וזה מאוד חסר. גם לי, אבל בעיקר ל1,200 החניכים. זה היה חלק מאוד גדול מהחיים של הילדים. הצופים זה פלטפורמה להמון ילדים שהמסגרת הלימודית פחות מתאימה להם וזה המקום מפלט שלהם, לבוא ולהיות עצמם. חינוך בלתי פורמלי זה מסגרת עם חשיבות עצומה, שקורים בה המון דברים שאי אפשר למצוא בבית הספר. זה חלק גדול מאוד מעיצוב החיים של מתבגרים".
רותם ברק, רשג"דית כיתה ד', מספרת: "לאורך כל התקופה עשינו פעולות בזום. בהתחלה זה היה קשה, כי לעבור מפעולות של לשחק בחוץ וקשר בין אישי ישיר לזום זה לא פשוט, אבל למדנו איך להתנהל עם זה ואיך להנגיש. ובעיקר הבנו כמה התפקיד שלנו חשוב. אם זה הטלפון שמדריכה מקבלת מחניכה שקשה לה להירדם בלילה, או שקשה לה עם האחים. החניכים שלי הם ילדים קטנים, והם רוצים להוציא אנרגיות ולפגוש את המדריך ואת החברים".
לפי המתווה שאושר השבוע במשרד הבריאות, הצופים עתידים לחזור לפעילות ב27 במאי. עמית אומר: "אני פחות אופטימי, כי היו הרבה הבטחות ואמירות שנזרקו לאוויר ואני כן מקווה שזה משהו שבאמת יקרה סוף סוף. יש כבר הרבה חשיבה על היום שאחרי ואיך מתאימים את עצמנו להנחיות. מפצלים קבוצות גדולות, נעבור את הפעולות בשטח פתוח ויהיה הנחיה על כפפות ומסכות. נמצא את הדרך שזה לא יפגע בתפקוד הצופי".
רותם מוסיפה: "אנחנו במרץ על מנת להיערך ולחזור, ואני מאמינה שזה יקרה. כולם יתנו מעצמם כדי לחזור כמה שיותר מהר".
אך על אף הפסקת הפעילות הרשמית, שבט הדר עבד בחודשיים האחרונים בכל כוחו. השכב"גיסטים התנדבו מבוקר עד ערב בתרומה לקהילה: החל מסיוע לחקלאים בפרדסים, ועד לבישול ערב פסח לעולים חדשים. אך על אף התרומה הבלתי נלאת, ישנו חשש כי דווקא עכשיו, הפגיעה הכלכלית תורגש: "יש חשש שיפגעו בתקציבים של תנועות הנוער, ורוב הסיכויים שזה יקרה", אומר עמית, "רוב ההכנסות של התנועה הן מטיולי הפסח, ובגלל שהם בוטלו אז גם ההכנסות ירדו. אני מאמין שיהיו קיצוצים ואני מקווה שהעירייה תעמוד לצדנו".
"אנחנו כוח גדול ומשמעותי ויש לנו תפקיד ענקי בקהילה. אני חושבת שהחזרה שלנו לשגרה תעשה לכולם רק טוב", מסכמת רותם.