משלבות של החינוך המיוחד נדרשות להגיע לבית הספר כדי ללמד בזום תלמידים שהוריהם בחרו להשאיר אותם בבית, עקב מגפת הקורונה. "זה אבסורד, וחוסר אמון מוחלט מצד המעסיק", אומרת אחת מהן.
1 צפייה בגלריה
"עושים דברים שאין בהם טעם"
"עושים דברים שאין בהם טעם"
"עושים דברים שאין בהם טעם"
(צילום המחשה: שאטרסטוק)
קראו גם >>
א' אחת המשלבות המתקוממות נגד ההחלטה, היא בת 37 מקדימה, ואם לתינוקת בת עשרה חודשים, בתפקידה הנוכחי היא משלבת של ילדים בחינוך המיוחד בבית הספר הדמוקרטי מרחב. על פי הנחיית עיריית רעננה היא, כמו משלבות רבות נוספות, נדרשת להגיע מביתה לבית הספר המצוי בעיר, גם כאשר בית הספר סגור והתלמיד שלה נשאר בבית.
בבית הספר, בכיתה ריקה, היא מקיימת את השיעורים הפרטניים דרך הזום, שיעורים אותם היתה יכולה לקיים באותה המתכונת בדיוק מביתה. "זה אבסורד, ואני מנסה להבין את הרציונל", היא אומרת. יצוין כי לתלמידים ניתנת הבחירה האם ללמוד בבית הספר או מהבית והיא עצמה הבהירה כי אם התלמיד יהיה מעוניין ללמוד יחד בבית הספר – היא תגיע לשם, אבל לא לכיתה ריקה: "אני אמרתי חד וחלק 'אם הילד בוחר להגיע לבית הספר אני אגיע, אעבוד את השעות שלי משם'. אבל לא אוהבת לעשות דברים שאין בהם טעם ולהגיע סתם ולעמוד בפקקים וללכת אך ורק כדי להתחבר משם לזום".
היא מוסיפה כי "צריך להתחשב במצבים שהם רגישים ועדינים כרגע. בתקופת הקורונה הגנים סגורים ואני עם תינוקת בבית, ואני שואלת את העירייה 'איפה אתם כמעסיק ואיפה האמון בעובדים שלכם'?. חבל שזו ההתייחסות לעובדות מערכת החינוך. במילים אחרות זה לומר 'אנחנו לא סומכים עליכם' וזה מאוד מעליב ופוגע".
מעיריית רעננה נמסר בתגובה כי "עבודת הסייעות המשלבות הינה חלק ממערך הפעלת החינוך המיוחד בעיר, שירות חיוני בעל חשיבות ערכית חברתית גדולה. כדי לתת את השירות המיטבי אנו מעמידים לרשות התלמידים אפשרות בכל יום להגיע ולהיעזר בסייעות בבית הספר, בלימוד משותף בזום ולאחר מכן בתיווך ובחזרה על החומר. מדובר בזכות המגיעה לכל תלמידי החינוך המיוחד.
"נוכחות הסייעות בבית הספר חשובה הן עבור התלמיד אשר יודע שיש באפשרותו להיעזר בסייעת בכל רגע שיצטרך והן על מנת לאפשר למנהלי בתי הספר להסתייע בסייעות להפעלת מערך החינוך המיוחד בבית הספר. העירייה מעמידה עבור הסייעות את כל הכלים והציוד הנדרש לעבודתן כולל מתן ייעוץ מצוות מורי חינוך מיוחד בבתי הספר. היכולת להפעיל ולפקח על העבודה באופן מיטבי מצריכה את נוכחות הסייעות בבתי הספר. בכל בתי הספר נוכחים צוותי המנהלה, אנחנו לא מכירים מקרים בהם הסייעת נמצאת בבית הספר לבד.