רק ברעננה: פיתוח שנעשה בחוות הגידול של חברת 'ורטיקל פילד' הצליח לגדל ירקות על קירות בצורה מבוקרת, בכל ימות השנה, ללא חומרי הדברה כלל.
1 צפייה בגלריה
ירקות על הקיר
ירקות על הקיר
ירקות על הקיר
(צילום: אלן צפלסקי vertical field)
קראו גם >>
החווה נמצאת בסמוך לרשתות הסופרמרקט ברעננה כדי לתת לצרכן ירק איכותי שנקטף בסמוך לצריכה, כאשר הירקות נארזים במקום ונשלחים לסופרמרקט.
אופן הגידול הייחודי מקצר למעשה את כל תהליך השינוע, דבר שמאפשר מכירה של ירקות טריים במחירים סבירים.
החווה עצמה מורכבת מטכנולוגיה גבוהה של בקרת אקלים, מצלמות מתקדמות וסנסורים שמאפשרים תוצר באיכות טובה וגבוהה. המוצרים שגדלים בחווה כעת הם ירקות עלים ותבלינים, כאשר על פי התכנון בהמשך יגדלו בחווה ירקות נוספים כדוגמת תותים וברוקולי.
במערכת הכשרות סטאר-קיי שחתומים בין היתר על הפיתוח החדש, מספרים שמחשבה רבה והון רב הושקעו בפיתוח מבנה הגידול החדש שיכול לשמור על עצמו ללא חרקים, כאשר הפיילוט הראשוני נערך ברעננה, וכנגד כל הסיכויים הניסוי רשם הצלחה גדולה. במסגרת הפיתוח עמלו מומחי הכשרות באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להגיע למצב של אפס חרקים בשורה של עלי ירק שונים.
עוד מציינים במערכת הכשרות 'סטאר-קיי' שהתהליך מתחיל משלב האדמה שמגיע מהמשתלות. תהליך של בדיקת האדמה כולל חיטוי טבעי בשיטה ייחודית ולאחר מכן עושים בדיקה נוספת לפני שמכניסים את האדמה למבנה. המבנה עצמו אטום ויש בו הרבה חומרות מודרניות כדי להגיע למצב שלא יהיו כלל חרקים.
"מדובר במצב חדש שלא קיים בעולם, גידול עלים ללא חרקים ומעופפים בכלל אך גם ללא חומרי הדברה", מדגישים בסטאר-קיי.
בקרוב יתחילו למכור את תוצרת החברה בבני ברק, במודיעין עלית ובאשדוד ברשת רמי לוי, כאשר הדגש הוא שהמוצרים נקטפים באותו יום או ביום הקודם. הגידול נמשך 3 שבועות בלבד מבלי שאיכות הירקות נפגע כתוצאה מכך.
בניגוד למיתוס, מציינים במערכת הכשרות של סטאר-קיי, חומרי ההדברה אינם מאריכים את חיי המדף של הירק, אך עלולים לפגוע בבני אדם בשל החומרים הכימיקליים הקיימים בחומרי ההדברה. זו הבשורה של הירקות של 'ורטיקל פילד', שהם ללא כימיקליים כלל.