לאחר שגם כפר סבא הכריזה בשבוע שעבר על צעדים להפעלת תחבורה ציבורית בשבת, ועל הצטרפותה למיזם "נעים בשבת", נותרה עיריית רעננה הרשות היחידה בשרון שאינה מפעילה מערך היסעים בסופי השבוע. הפרסום על גיבוש מערך שאטלים בעיר השכנה החזיר את הנושא למרכז השיח העירוני. יותר מ-30 אחוז מתושבי רעננה דתיים. רבים טוענים, כי חשוב לשמור על הסטטוס-קוו, ומנגד, נשמעת הטענה מצד חלקים בציבור החילוני על השתלטות הדת על המרחב הציבורי.
3 צפייה בגלריה
רכב ההיסעים "נעים בשבת"
רכב ההיסעים "נעים בשבת"
רכב ההיסעים "נעים בשבת"
(צילום: דנה קופל)
"סבא שלי בשבע השנים האחרונות לא יכול היה לנהוג ברכב פרטי, כי הוא עבר ניתוח בעין ולקחו ממנו את הרישיון. פעם אחת הורדתי אותו בבית, והוא אמר 'איזה באסה, עכשיו אני צריך להיות תקוע בבית שלושה ימים', כי באמת אין לו יכולת לצאת מהבית בסוף השבוע", מספר תושב העיר, אלון פולברמכר. "כולם נפגעים בזה בסוף. זה מגביל אנשים, שלא נדבר על תאונות דרכים וצעירים שנוהגים בסוף השבוע".
על הסטטוס-קוו אומרים תושבים, כי הוא מכבד רק צד אחד, את הצד הדתי. "להפר את הסטטוס-קוו זה לייצר מצב של שוויון. זה להגיד לילד בן 15 שאין לו רישיון, או לעיוור, שהוא יכול לנסוע מתי שהוא רוצה לאן שנוח לו. אני מצפה מראש העירייה לשתף פעולה עם העיריות מסביב ולהקשיב לתושבים. אנחנו עדיין עיר עם רוב חילוני".
3 צפייה בגלריה
(רונית וינטראוב | צילום: תומר נויברג)
יו"ר סיעת מרצ, רונית וינטראוב, טוענת כי "בשנה האחרונה רעננה נמצאת בנסיגה עקבית בכל הקשור למעמדה כעיר חופשית". לדבריה, מרצ פנתה לברוידא והציעה שהעיר תצטרף למעגל ההולך ומתרחב של ערים שהחליטו לספק תחבורה ציבורית בשבת כשירות עירוני. אך לדבריה, הוא דחה את ההצעה, וגם ניסיונות להביא את הנושא לדיון במועצת העיר נדחו על ידי הקואליציה. "בקדנציה הקודמת הייתה תחבורת פנאי לנוער בימי החופש כולל בסופ"ש, וזה נעלם", אומרת וינטראוב. "עד לקדציה הנוכחית התקיים ברעננה איזון צרכים המבוסס על שיח הגיוני בין האוכלוסיות". 
חיים גולדמן, סגן ראש העירייה ויו"ר סיעת "באמונה", אומר: "יש סטטוס-קוו ברעננה מימים ימימה, והוא קובע שאין תחבורה ציבורית בעיר בשבת. אין בסמכות העירייה לאשר או לא לאשר דבר כזה, מי שמאשר את זה זה משרד התחבורה, וכל מי שמעלה את נושא התחבורה הציבורית בשבת מנסה לשפוך דלק על דבר שלא קיים. רוב תושבי רעננה, רובם ככולם, מרוצים מהמצב הקיים. גם במישור העקרוני יש פה עניין סוציאלי — תחבורה ציבורית בשבת תכריח אנשים ברמה סוציו-אקונומית נמוכה לעבוד בשבת, וגם אוכלוסייה ששומרת שבת לא תוכל להתקבל לעבודה בשום מקום שמחלל שבת.
3 צפייה בגלריה
(חיים גולדמן | צילום: ירון גרזון)
דתיים וחילוניים חיים כאן בצוותא באופן רגוע. זה מפריע רק לאינטרסנטים שמעוניינים להבעיר מחלוקת בקרב התושבים. כולם אוהבים את השבת ואת המצב כמו שהוא קיים עכשיו".