הכירו את סמל שירה גולדמן, כתבת צבאית בחיל הלוגיסטיקה, מצטיינת נשיא המדינה לשנת 2021: כשהיתה שירה נערה צעירה, חוותה פגיעה קשה, וכתוצאה מכך היא מתמודדת עם פוסט טראומה.
3 צפייה בגלריה
סמל שירה גולדמן
סמל שירה גולדמן
סמל שירה גולדמן
(צילום: דובר צה"ל)
קראו גם >>>
שירה קיבלה פטור משירות צבאי, אך החליטה להתגייס לצבא בכל זאת כחיילת מתנדבת. כאשר בקשותיה להתגייס נבחנו, התנדבה שירה לשירות לאומי וטיפלה בחולי סרטן בבית החולים איכילוב. כשבקשתה אושרה והיא התגייסה, כשנה לאחר יתר חבריה לשכבה, שובצה בתפקיד שמבחינתה פחות התאים עבורה.
ביוזמתה, החלה לפנות לדוברויות ולמדורי הסברה, עד אשר קיבלה את מבוקשה והצליחה להשתבץ ככתבת צבאית בחיל הלוגיסטיקה - תפקיד עליו חלמה עוד מילדותה בשל האהבה שלה לכתיבה. שירה מבצעת את תפקידה על הצד הטוב ביותר, תוך מסירות ורצון לתרום מיכולותיה, וסייעה להוביל את החיל להישגים מרשימים ברשתות החברתיות.

שירה מספרת: ״למרות שלא פשוט לי לשתף, חשוב לי שבנות ובנים שמתמודדים עם משברים ישמעו את הסיפור שלי וידעו שהם מסוגלים לעשות הכל. גם כשנראה שאין טיפת תקווה, יש בכולנו את הכוחות הפנימיים להמשיך בדרך הקשה, להבין באיזה שביל רוצים לצעוד ולכבוש מטרות ויעדים. אני מקווה שעצם זה שאני משתפת בסיפור שלי, יגרום לאנשים נוספים לקבל אומץ ולהיחשף - להיות גאים במסע שאנחנו עוברים ועוד נעבור׳׳.
שירה היא לא החיילת היחידה מרעננה שקיבלה השנה אות הצטיינות מהנשיא, מלבדה קיבלו גם סמ"ר ג' וסמ"ר אלעד בוטבול:
הכירו את הלוחם בגדוד 869, סמל אלעד בוטבול מצטיין נשיא לשנת 2021
3 צפייה בגלריה
סמ"ר אלעד בוטבול
סמ"ר אלעד בוטבול
סמ"ר אלעד בוטבול
(צילום: דובר צה"ל)
אלעד נולד וגדל ברעננה והיה פעיל בתנועת הנוער כנפיים של קרמבו כחונך ורכז מפעלים בעיר. בסיום לימודיו בתיכון הלך אלעד למכינה קדם צבאית בכפר הנשיא, שם אלעד למד כמה חשוב השירות הקרבי גם בהיבט של ציונות ושליחות.אלעד התגייס לתותחנים ליחידה מיוחדת ועבר הכשרה במחנה שבטה שבדרום . לאחר מכן יצא לקורס מפקדים ובלב ההכשרה שלו כמפקד כיתה פירקו את היחידה שאליה היה מכוון והעבירו אותם לגדוד האיסוף הקרבי 869 על גבול לבנון. אלעד לא נתן לשינוי להפריע לחלום להיות מפקד, "אני רציתי להיות מפקד לא משנה איפה".  לאחר שסיים את קורס המ"כים הוא חזר לפקד על בני המחזור שלו, אלעד מספר: "היה לא פשוט עם המשמעת אבל הבנתי שאני מכיר אותם בצורה שאף מפקד לא מכיר וזה נתן לי תחושה שאצליח".
בקיץ 2020 שבועיים לאחר כניסתו לתפקיד כמפקד החלה התראה בגבול לבנון והפלוגה שלו ירדה לחודשיים בשטח ללא הפוגה. אלעד למרות המתח הביטחוני ומארבים בלתי פוסקים בשטח החליט שהוא לא מוותר על הפן האישי בתקשורת מול כל חייל ובנה לכל אחד ואחד מהם יחד איתו תוכנית אישית בהתאם לשאיפות שלו לתפקיד. כיום הוא יוצא לקצונה ומוסיף בחיוך "אני רוצה להמשיך לתת אקסטרה ולהשפיע כקצין על חיילים גם בפן האישי וגם בפן המבצעי".
את הבשורה על קבלת אות מצטיין הנשיא הוא קיבל בליבו של תרגיל בשטח: "באמצע הלילה חברים שלי קפצו עליי לא הבנתי מה קורה עד שמישהו הסביר לי שקיבלתי מצטיין נשיא זו הייתה חוויה מטורפת" כשהוא חזר לבסיס הוא ישר התקשר לאמא ואבא ובישר לכל המשפחה אשר התרגשו יחד איתו.
הכירו את לוחם לוחמה אלקטרונית, סמ"ר ג'
3 צפייה בגלריה
סמ"ר ג'
סמ"ר ג'
סמ"ר ג'
(צילום: דובר צה"ל)
סמ"ר ג׳, בן 22 מרעננה, מפקד בהכשרת לוחמת ספקטרום בגדוד הספקטרום של חטיבת ההגנה. עבר לרעננה עם משפחתו בגיל שנתיים, עד אז התגורר בתל נוף כי אביו היה בתפקיד בחיל האוויר, כיום הוא אל״ם במיל׳ אמו גם הייתה קצינה.
בשנותיו בתיכון לקח חלק בפרוייקט מחוננים ובכיתת נחשון. אחר הצהריים היה פעיל בשבט הצופים הדר, ופעל כרכז שם.בסיום התיכון עשה שנת שירות באיילים, הכוללת התנדבות בקהילה והתיישבות יהודית בנגב. ביום העצמאות הקרוב יקבל את אות הצטיינות מהנשיא ראובן ריבלין, ויסגור מעגל, לאחר שסבתו אהובה בת ה-83 קיבלה גם היא אות הצטיינות ב1957 מהנשיא יצחק בן צבי. בשירותה הייתה משרטטת ומשקי"ת ת"ש במפקדה הראשית של חיל ההנדסה. "כל אחד צריך לעשות את המאמץ, ההשקעה והוויתורים האישיים. כל האנשים שווים בדת, גזע ומין והשינוי מתחיל מאיתנו, לכן יש לשאוף לשיוויון אמיתי", מספר גיא, אשר שואף כי כל חייל יחשוב על הערך המוסף בתפקיד שלו ויפעל מתוך שליחות אמיתית.