"פרסמו בחדשות שהשנה יש עלייה של 30 אחוז במספר העסקים שנסגרו בארץ. הנתון הזה מדאיג ולא היינו רוצים שיסגרו לנו את הבית השני שלנו בשכונה. אנחנו מחכים שהסגר ייגמר ונוכל לחזור לבית הקפה האהוב שלנו".
1 צפייה בגלריה
קפה סשה. מחווה מרגשת
קפה סשה. מחווה מרגשת
קפה סשה. מחווה מרגשת
(צילום: פרטי )
קראו גם >>>
כך כתבה תושבת שכונת נווה זמר ברעננה שמרית שלום כשפנתה לתושבי השכונה בבקשה להתגייס למען בית הקפה סשה השכונתי שברחוב סשה ארגוב, בצמוד לספורטק.
מאז תחילת המשבר היה בית הקפה סגור ופתוח לסירוגין.
כפתרון יצירתי של בעלת המקום, ליאת וקנין פנחסוב, היא הציעה ללקוחותיה (במשלוח או באיסוף עצמי) סלסילות פיקניק, תחליף לארוחות הבוקר המסורתיות שהוגשו בבית הקפה.
מאז ראש השנה המקום סגור לסועדים ונערכים רק משלוחים של קפה, פסטות, פיצות ועוד.
"כל הזמן חשבתי לעצמי, מה הקהילה יכולה לעשות כדי שליאת תוכל לשרוד עם הראש מעל המים", אומרת שמרית שלום, "לכן אנחנו, החברים של סשה, התגייסנו כל אחד ביכולותיו שלו לעזור לה ולכל העובדים בסשה כדי לאפשר להם לעבור את המשבר הנוכחי עם קצת אוויר לנשימה".
שמרית שלום, אשת פרסום, אם לשלושה, תושבת נווה זמר כמעט שלוש שנים ומיומה הראשון בשכונה היא לקוחה קבועה של קפה סשה. "נהגתי לשבת שם שלוש פעמים בשבוע. בשעות הבוקר הייתי כותבת במחשב שלי ומקיימת פגישות עבודה, ואחר הצהריים הייתי יושבת שם כשהילדים על מתקני משחקים או משתעשעים במזרקה שמול רחבת בית הקפה.
כחברת ועד השכונה השתתפה שמרית בארגון פעילויות קהילתיות ברחבת בית הקפה במסגרת פרויקט "שכנות טובה", למשל הדלקת נרות וקישוט סופגניות בחנוכה ותחנות הפעלה בפורים. לאחד מאירועי פורים הגיעו כ-500 תושבים.
כדי לסייע לבית הקפה, כינסה שמרית שלושה מתושבי השכונה לצוות חשיבה. שירה אריאל, שחר אריאל, טל ליטני ויחד כולם התלבטו באיזה אופן לעשות זאת. "בסופו של דבר החלטנו על הפרויקט הכי פשוט לכל מי שירצה לתמוך – כרטייה של עשר כוסות קפה".
כל מי שמזמין כרטיסייה בתמורה ל-120 שקלים, יקבל כוס תרמית ממותגת עם הסיסמה "חברים תומכים בסשה" (המיתוג - פרי יצירתו של שחר אריאל, מעצב גרפי עוסק בתחום הפרסום).
את הרכישה ניתן לבצע באמצעות קבוצת פייבוקס, עד כה נרכשו כבר 70 שוברים לכרטיסייה וכוס תרמית.
כל ההכנסות מהרכישה יועברו לבית הקפה ישירות והשוברים יישלחו לבתי המזמינים באמצעות מתנדבים מהשכונה. לאחר הסגר, כשניתן יהיה לממש את הכרטיסייה בבית הקפה, יקבלו בעלי השוברים יחד עם הקפה הראשון גם את הכוס התרמית.
"תושבי השכונה עשו מחווה מרגשת", אומרת יעל דורון יבין, חברתה של בעלת בית הקפה, שאינה מתגוררת בשכונה אך מרבה לבקר בבית הקפה.
"עטפנו את ליאת באהבה", אומרת שמרית, "והיא מאוד התרגשה".
בעלת המסעדה עצמה סירבה להתראיין.
לרכישת כרטיסייה - לחצו כאן.