נציגי תנועות וארגוני הנוער ברעננה יובילו השנה את "מצעד הגאווה והסבלנות" בעיר. המצעד יעבור בחלק המערבי של רחוב אחוזה, מרחוב הנשיאים, יחצה את רחוב ירושלים ושיאו בהתכנסות הצועדים בפארק לנאומים והופעה.
2 צפייה בגלריה
מצעד הגאווה באחוזה
מצעד הגאווה באחוזה
מצעד הגאווה באחוזה
(צילום: רועי רובינשטיין)
קראו גם >>>
קיום המצעד בחלקה המערבי של העיר, הכעיס את חבר המועצה מטעם סיעת מר"צ עמית צור שאמר השבוע: "מצעד הגאווה 2021 ברעננה צריך להתקיים במרכז העיר. לא נשתף פעולה עם הניסיון של ראש עיריית רעננה להוציא את מצעד הגאווה 2021 אל מחוץ למרכז העיר, ולדחוק שוב את רגלי הקהילה הלהטב"קית ותומכיה - אלפי תושבות ותושבים המאמינים בזכויות אדם ובשוויון לכל".
במכתב ששלח לראש העיריה חיים ברוידא, כתב צור: "בניגוד לשנים קודמות בהן המצעד נערך לאורכו של רחוב אחוזה, השנה החלטת להעביר את המצעד לפאתי העיר, כאשר גם העצרת המרכזית תתקיים בפארק רעננה ולא במרכז העיר כבעבר. שינוי זה במיקום המצעד – מהווה פגיעה ישירה בקהילה הלהטב"קית וברבבות תומכיה תושבי ותושבות העיר. ישנה חשיבות רבה לכך שמצעד כל כך חשוב שמהווה חוד החנית במאבק לשוויון וזכויות אדם, יתקיים במרכזה של העיר".
2 צפייה בגלריה
חבר המועצה עמית צור. "התעלמות"
חבר המועצה עמית צור. "התעלמות"
חבר המועצה עמית צור
(צילומים: פרטי, שאטרסטוק)
סגנית ראש העיר ענבר הוכברג: "בשבוע שעבר, יחד עם ראש העיר חיים ברוידא, וחבר המועצה ארז ברט נפגשנו עם נציגי תנועות וארגוני הנוער בעיר ואישרנו את ההחלטה שהשנה יתקיים מצעד גאווה שיקרא "מצעד הגאווה והסבלנות". המצעד יתקיים בהובלת ארגוני הנוער ובסיוע העירייה. כמי שהייתה ממובילי מפגן התמיכה בקהילה הגאה בעיר ב-2012 אני שמחה על סגירת המעגל, ועל כך שכסגנית ראש העיר וכממונה על התרבות והנוער, ניתנת לי האפשרות לסייע הפעם גם מהצד השני.
אני רוצה להודות לראש העיר חיים ברוידא שמוביל את נושא השיויון ביד רמה ומקפיד לשים את נושא הסובלנות וההכלה על סדר היום העירוני, ועל התמיכה הרעיונית והתקציבית בקיום המצעד ואירועי הגאווה".
ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא: "מדינת ישראל מצוייה בתקופה חברתית מאתגרת, בה אלימות ושיח מקצין, פותחים את מהדורות החדשות. רעננה שלנו, היא קהילה מגוונת, מכבדת, מכילה ואוהבת. כנבחר ציבור, מתקיימת אצלי האחריות לשים על סדר היום את נושא הסבלנות וההכלה.
"בשבוע שעבר, ביחד עם סגנית ראש העיר ענבר הוכברג, נפגשנו עם נציגי תנועות וארגוני הנוער בעיר. השנה הם יובילו את "מצעד הגאווה והסבלנות".
איפשרתי להם את הבחירה לקבוע את אופי האירוע ואני גאה מאד בתהליך ובתוצר שהם החליטו עליו. השנה, על פי המתווה המתגבש, המצעד שמתכננות תנועות הנוער ברעננה, יעבור בחלק המערבי של רחוב אחוזה, מרחוב הנשיאים, יחצה את רחוב ירושלים ושיאו בהתכנסות הצועדים בפארק לנאומים והופעה. אנחנו כעירייה נסייע ונתקצב בהתאם לצרכים שעלו בישיבה.
"בתור אב לילד גאה, אני יכול להגיד באופן רשמי, שהדרך לשוויון עוד ארוכה. אבל אעשה הכל כדי שכולם ברעננה ירגישו שווים בין שווים. ראשי תנועות וארגוני הנוער לקחו על עצמם לקדם לפני המצעד תהליך חינוכי, על מנת להעניק לאירוע משמעות ומעטפת של סבלנות".