תושבים רבים ברעננה מדווחים על חריגות בחיובי חשבון המים שלהם, בעיקר מאז שהוחלפו מדי המים בעיר בשנת 2019. לטענתם, חלה עלייה של כ-20 אחוז ברישום צריכת המים הביתית.
1 צפייה בגלריה
מד מים. "חשבונות מנופחים"
מד מים. "חשבונות מנופחים"
מד מים. "חשבונות מנופחים"
(צילום המחשה: אסף פרידמן)
בפוסט שהעלתה תושבת העיר, סיפרה כי בעוד שבחודשי מרץ אפריל בשנת 2018 עמד חשבון המים שלה על 381 שקלים חדשים, מאז חלה עלייה חריגה בתשלום. מאז שנה שעברה, חשבונותיה עומדים על סך של מעל ל-600 שקל. מאז שהוחלף מד המים שבביתה בשנת 2019, חלה עלייה בצריכה של כ-15 מ"ק ללא סיבה ידועה. זאת, בשעה שדבר לא השתנה בהרכב המשפחתי, לא נוסף דבר הצורך מים ולא נמצאה נזילה.
הקולות שנשמעו בעקבות הפרסום, מעלים כי מדובר בתופעה רחבה בהרבה, וקוראים לבדוק אפשרות לתביעה יצוגית. "גם אצלי!! החליפו לנו מד מים ופתאום החשבונית קפצה ב200%", כתבה תושבת העיר, "גם ממני ביקשו לצלם את המד מים בלילה ושוב בבוקר אבל אין שום נזילה, ובמי רעננה לא בדיוק נותנים פתרונות".
שמעון לבייני, חושב שיש סיבה לדאגה: "יש לי בית פרטי עם גינה, וכמובן שבחורף אני לא מפעיל מערכת השקייה ובקיץ כן. יש לי צריכה קבועה במשך הרבה שנים, אני יודע כמה אני צורך בחודשי החורף וכמה בחודשי הקיץ ואף פעם לא היו הפתעות. התעריף הבסיסי בדרך כלל הספיק לנו כמעט בדיוק. אחרי שהחליפו את השעונים בשנה שעברה, התחלתי לראות שאני עובר באופן מהותי את כמות הקובים בתעריף הבסיסי. הילדים שלי עזבו את הבית, אז כמו הצריכה הייתה אמורה בכלל לרדת. לא מדובר בטעות של שניים שלושה קובים, אלא יותר מ20-25 אחוז".
מתאגיד "מי רעננה" נמסר: "ישנן סיבות רבות לעלייה בצריכת המים. החל מצריכה משותפת, כמו השקיית גינות; פיצוץ בצינור המים לאחר השעון, וסיבות נוספות. לכן, לא ניתן לענות על טענות כלליות. כל תושב שחושב שישנה בעיה עם מד המים יכול לפנות אלינו באתר מי רעננה או למוקד: 1-801-227-227. ואנו נברר את הנושא. ההחלטה על חיוב התושב בבדיקה, במקרה בו מד המים תקין, הינה על פי דין".