על רקע המחסור בביצים המסתמן במדינה בעקבות וירוס הקורונה, מזהירה עיריית רעננה את תושבי העיר מפני רכישת ביצים שאינן מסומנות בחותמת ועלולות להגיע ממשקים לא מפוקחים.
1 צפייה בגלריה
ביצים שנתפסו בעיר
ביצים שנתפסו בעיר
ביצים שנתפסו בעיר
(צילום: דוברות העירייה)
עיריית רעננה, בהובלה משותפת של יחידת האכיפה והווטרינר העירוני, מבצעת אכיפה מוגברת בנושא, מתוך דאגה לשלומם ובריאותם של תושבי העיר. במהלך סיור מחלקת האכיפה שבוצע בעיר, נמצאו ביצים שהוצעו למכירה לציבור ללא סימון בחותמת, המעידה על מקורן ועל התאריך האחרון המותר לצריכתן. ביצים אלו נמצאו אלא ראויות למאכל אדם והן הושמדו באופן מיידי על ידי המחלקה הווטרינרית העירונית.
עיריית רעננה קוראת לתושבי העיר להיזהר, ולהקפיד ולרכוש ביצים שעליהן מופיעה חותמת, המהווה אישור כי הינן ראויות למאכל, ומבטיחה כי עברו בדיקה, שיקוף, מיון ואריזה בתחנות מיון. ביצים ללא חותמת, אינן ראויות לאכילה ועלולות להוות סכנה בריאותית, ולהכיל חיידקים וגורמי מחלה שונים.
ביצים אלו עלולות להגיע ממשקים ומלולים ללא כל פיקוח וטרינרי על בריאות התרנגולות, תזונתן והתרופות הניתנות להן. כמו כן, עלולות ביצים אלו להכיל אנטיביוטיקה אותן מקבלות התרנגולות בכמויות גדולות כדי לשרוד את תנאי האחזקה הקשים.
העירייה קוראת לתושבים לנקוט בכללי הזהירות הבאים על מנת להבטיח רכישת ביצים הראויות למאכל:
- ביצים יש לרכוש רק בחנויות בעלות רישיון עסק כחוק.
- הביצים חייבות להיות שלמות, בגודל אחיד, נקיות ובעלות קליפה חלקה ואחידה.
- יש לקנות אך ורק ביצים מוחתמות, דבר המבטיח שעברו בדיקה, מיו ואריזה בתחנות מיון המבוקרות על ידי רופא וטרינר.
- הביצים מוחזקות בעסק שהטמפרטורה בו לא עולה על 20 מעלות
- אין לקנות ביצים גם אם הן מוחתמות מרוכל במחסן או בבית פרטי
- יש לוודא שעל הביצה והאריזה יש סימון הכולל את שם תחנת המיון, גודל הביצה, תאריך אחרון לשיווק ותאריך אחרון לשימוש.
- אין לקנות ביצים הנמכרות במחיר נמוך משמעותית ממחיר השוק.
- בבית יש להכניס את הביצים מיידית למקרר. מומלץ להשאיר את הביצים באריזתן המקורית על מדף במקרר. האריזה שומרת על הביצים מפני התייבשות וחדירת ריחות זרים.
- אין לרחוץ את הביצים. הקליפה, גם אם היא נראית נקייה, עלולה להכיל חיידקים. שטיפת הביצה עלולה להחדיר את החיידקים לפנים הביצה.