זה קרוב ל-20 שנים, מדי יום ביומו, מגיע הרב יפת כהן לבית הכנסת "לכו נרננה" בעיר, ומלמד את ה"דף יומי". מדובר במסגרת בין-לאומית, שבה קוראים בו-זמנית ברחבי העולם 2,701 דפי מהתלמוד הבבלי, בכל יום דף, באותו התזמון. אחת לשבע שנים וחצי מסיימים בכל העולם את התלמוד הבבלי כולו, כפי שקרה בתחילת החודש. "זאת תקנה שתיקן הרב מאיר שפירא מלובלין לפני בערך מאה שנה. הוא הציע רעיון שיהיה סדר מסוים, כך שבכל יום יילמד בכל העולם היהודי אותו הדף", מסביר הרב אביחי קצין מרעננה.
1 צפייה בגלריה
הרב יפת כהן
הרב יפת כהן
הרב יפת כהן
(צילום: מיקי לנגנטל)
מעבר לדבקותו המרשימה במשימה, מרשימה גם הדרך האישית המורכבת שעבר הרב יפת כהן בשנים האחרונות. דרך, שבמהלכה הלך ואיבד את ראייתו עקב מחלה. בהתחלה הגיע הרב כהן לשיעוריו עם דף גדול, ועליו מודפס החומר, אך לפני שנתיים וחצי, איבד את מאור עיניו לחלוטין. על אף האתגר הגדול, הרב כהן לא אמר נואש, והוא עד היום מגיע לבית הכנסת ומלמד את הדף היומי.
הרב קצין, שמכיר את הרב כהן כבר 20 שנה, מהימים שבהם היה ראש ישיבת בני עקיבא בעיר והרב כהן הועסק שם כמורה, מספר: "הוא לא ויתר, ואף על פי שאיבד את מאור עיניו, המשיך להעביר את השיעור בכל יום. הוא מקשיב להקלטות של עצמו מהסבב הקודם, וכך לומד וזוכר. בשיעור אחד התלמידים קורא והוא מסביר. כך בכל יום, אשתו לוקחת אותו לבית הכנסת".
בתחילת החודש נערך טקס סיום ש"ס (שישה סדרי משנה) של הציונות הדתית בירושלים. מארגני הטקס, בעצתו של הרב קצין, החליטו לתת מקום של כבוד לרב יפת כהן. בסופו של הטקס, עלה הרב לבמה וקרא חלק מהשורות האחרונות של התפילה.
"ברגע שנחשפתי אליו, הבנתי שאני חייב להצטרף, ומאז שהתחיל הסבב הנוכחי אני קורא כל יום. כל זה בעקבות פגישתי עם הרב כהן", אומר עובד פרל, ממארגני הטקס.
"מלבד שיעור הדף היומי, הוא מלמד אותנו, הרואים, שיעור במסירות נפש", אמר הרב אביחי קצין בטקס.