תלמידי האקדמיה ליזמות של רשת אמי"ת רגילים להפציע ביוזמות יוצאות דופן, שמטרתן להביא תועלת לחברה. קרוב ל-20 תלמידים בכיתה י', מבית הספר המדעי בכפר בתיה, הם כבר שותפים בחברה קטנה שהקימו במסגרת האקדמיה. לכל אחד תפקיד מסודר, ולכולם מטרה משותפת. לאחר שנפגשו בתחילת השנה עם "נגישות ישראל" ועם אנשים עם קשיים למיניהם, החליטו היזמים הצעירים לספק להם כלים שיעזרו להם בחייהם. המטרה שבחרו לעצמם היא סיוע בתחום חניות הנכים.
1 צפייה בגלריה
תלמידי האקדמיה. חולמים בגדול
תלמידי האקדמיה. חולמים בגדול
תלמידי האקדמיה. חולמים בגדול
(צילום: גליה קדמי פרגמן)
רועי שמרלינג, חבר בצוות הפיתוח בחברה, מספר: "בתחילת השנה עשינו סיעור מוחין והעלינו כל מיני רעיונות. יובל וגנר מ'נגישות לישראל' סיפר לנו על המצוקה של חניות הנכים. כששמענו את זה ממנו, הבנו את הבעייתיות, וכמה זה משפיע עליו ועל אנשים כמותו, והחלטנו שאנחנו רוצים למצוא לו פתרון".
כך הקימו את "PARK WATCH", חברה שכוללת צוות שיווק, צוות פיתוח וצוות מוצר. "אנחנו משקיעים חשיבה מתמדת בנושא, ונפגשים פעם בשבוע", מספר רועי. על פי חזון היזמים, יוכל כל אדם המגיע לחניית נכים ורואה שהיא תפוסה, לבדוק דרך האפליקציה האם הרכב החונה מורשה או לא. אם לא, יתאפשר למשתמש לדווח על כך. התלמידים בודקים אפשרות לשיתוף פעולה עם משטרת ישראל. צוות הפיתוח העסקי עובד על מיפוי השותפים הפוטנציאליים: עיריות, מרכזים מסחריים וגופים המפיקים אירועים. "שאיפתנו היא, שבכל מקום יהיה ברקוד, שדרכו יהיה ניתן להגיע לאפליקציה. לאחר שמוזן מספר הרכב באפליקציה, המשתמש יוכל לדעת מיד האם הרכב מורשה או לא", מספרים היזמים. וחלומם: שהדיווח יעבור ישירות למשטרת ישראל. תוך תקופת של בין חודשיים לשלושה, מתכננים היזמים לסיים את תהליכי הפיתוח ולצאת לשוק עם המוצר. 
"המטרה היא להוציא את התלמידים מוכנים יותר לחיים האמיתיים", מספרת גליה קדמי-פרגמן, ראש תחום היזמות ברשת ומייסדת שותפה של האקדמיה.